چگونه از پیشرفت آلزایمر جلوگیری کنیم؟

یک نوروفیزیولوژیست گفت: مصرف نکردن سیگار و الکل، ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته و کامل بودن رژیم غذایی، می‌تواند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کند.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید انجام شود تا افراد به آلزایمر مبتلا نشوند؟، اظهار کرد: در صورتی که نکات لازم و شاخص رعایت شود، می‌توان از ابتلاء به آلزایمر پیشگیری کرد، در این راستا مصرف نکردن سیگار و الکل، ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته، کامل بودن رژیم غذایی و استفاده روزانه افراد از انواع مواد غذایی به ویژه سبزیجات و میوه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر فردی مبتلا به فشارخون است باید فشارخون خود را با مصرف داروها و سبک زندگی صحیح کنترل کند، ادامه داد: افراد باید خواب کافی داشته باشند، همچنین اگر فردی مبتلا به دیابت است با رژیم غذایی صحیح و مصرف داروها قند خون خود را کنترل کند، تمام این موارد ریسک فاکتورهایی هستند که در صورت رعایت نکردن می‌توانند افراد را به سمت آلزایمر پیش ببرد.

این نوروفیزیولوژیست در خصوص جلوگیری از پیشرفت آلزایمر، تصریح کرد: با مطالعاتی که از مدل‌های حیوانی گزارش شده است نشان می‌دهد، کمبود پروتئین منجر به پیشرفت سریع‌تر آلزایمر می‌شود، در این مدل، حیوانات محروم از پروتئین‌ها بودند و هفت ماده اصلی اسید آمینه در مواد غذایی خود را کم داشتند و با تشدید از بین رفتن نورون‌ها و کاهش و قطع ارتباطات نورون‌ها و سلول‌های عصبی با یکدیگر شدند.

وی اضافه کرد: در این تحقیقات فاکتورهای التهابی بیشتری مشاهده شد که در جایگزینی با ترکیبی از هفت اسید آمینه که سازنده پروتئین‌ها است، تمام علائم به حالت عادی بازگشت و منجر به جلوگیری از پیشرفت آلزایمر شد.

صفری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بیماری آلزایمر در سنین بالا، لازم است افراد مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود مصرف کنند تا در سنین بالاتر به این بیماری مبتلا نشوند.

کد خبر 623326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.