سند تحول بنیادین؛ گامی بلند در عدالت تربیتی و آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سند تحول بنیادین، مقوله عدالت خودنمایی می‌کند، شعار سال آموزش و پرورش اصفهان "تربیت دینی و عدالت آموزشی" است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی، امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عالم خلقت، انسان با سایر موجودات متفاوت است به همین دلیل او را اشرف مخلوقات قرار داده‌اند، اظهار کرد: خداوند این نعمت را به ما عطا کرده که مربیان اشرف مخلوقات باشیم.

وی افزود: کار معلم بارور کردن فکر و اندیشه انسان‌ها است و فرزندان جامعه به عنوان امانت در دستان معلمان قرار می‌گیرند تا فکر و خرد آن‌ها بارور شود. هیچ امانتی بالاتر از انسان وجود ندارد، به تعبیری دیگر فرزندان جان خانواده‌ها هستند و جان خانواده‌ها و فرزندان در دستان ما است و باید از آن‌ها خوب نگهداری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین، مقوله عدالت خودنمایی می‌کند و شعار سال آموزش و پرورش استان "تربیت دینی و عدالت آموزشی" است، گفت: یکی از مصادیق عدالت آموزشی، توجه به مدارس عشایری است، زیرا عشق به تدریس در میان معلمان مدارس عشایری دوچندان است.

وی با بیان اینکه نماز راهگشا و سرلوحه امور است و اقامه نماز به جماعت در مدارس، سبب فرهنگ‌سازی و زمینه‌ساز ترغیب دانش‌آموزان به امور دینی است، افزود: اگر بتوانیم یک نفر را هدایت کنیم، به‌عنوان اعمال ماتاخر برای انسان ثبت می‌شود و تا قرن‌ها برای فرد ماندگار است.

کد خبر 623157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.