کسب عنوان «شهر جهانی گلیم» برای سیرجان

شهردار سیرجان گفت: ۱۴ شهر کشور در حوزه صنایع‌دستی عنوان جهانی گرفته‌اند و سیرجان با کسب عنوان شهر جهانی گلیم، در کنار شهرهایی همچون اصفهان، تبریز، شیراز و زنجان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر کریمی‌پور امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در گردهمایی مسئولان صنایع‌دستی استان کرمان که در سیرجان برگزار شد، اظهار کرد: گلیم سیرجان طی فرآیند دشواری به ثبت جهانی میراث ناملموس رسید و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی گذر و موزه گلیم در شهر سیرجان، افزود: توسعه فعالیت‌های بیشتر و ارتقای تلاش‌ها در حوزه گلیم جزو برنامه‌های شهرداری و سایر مسئولان شهرستان است.

شهردار سیرجان با اشاره به مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهر از جمله بازار قدیمی و بادگیر چپقی، خاطرنشان کرد: املاک اطراف بازار و بادگیر چیقی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد گذر فرهنگی تملک شده است.

۱۴ شهر کشور در حوزه صنایع‌دستی عنوان جهانی دارند

کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز تصریح کرد: با ثبت گلیم شیریکی‌پیچ، سیرجان به یکی از شهرهای جهانی صنایع‌دستی پیوست و این عنوان معرف نام کرمان نیز است.

وی ادامه داد: ۱۴ شهر کشور در حوزه صنایع‌دستی عنوان جهانی گرفته‌اند و سیرجان با کسب عنوان شهر جهانی گلیم، در کنار شهرهایی همچون اصفهان، تبریز، شیراز و زنجان قرار گرفته است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید بر حفظ نام جهانی برای سیرجان، گفت: همکاری با دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف برای بافندگان، زمینه را برای ارتقای صنعت گلیم و حفظ عنوان شهر جهانی فراهم می‌کند، از مسئولان سیرجان خواستار همکاری بیشتری در این زمینه هستیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مسئولان شهر جهانی گلیم از برگزاری همایش دبیران شهرهای جهانی کشور، متشکل از شهرداران ۱۴ شهر بزرگ در حوزه صنایع‌دستی به میزبانی سیرجان تا پایان سال جاری خبر دادند.

کد خبر 623153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.