تاثیر ایبوپروفن بر تشدید درد آرتروز زانوها

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مسکن‎های ایبوپروفن یا آسپرین ممکن است درد آرتروز زانوها را وخیم‌تر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم رایج‌ترین NSAIDها هستند که بدون تجویز پزشک در داروخانه‌ها در دسترس هستند. NSAIDها تولید مواد شیمایی بدن که باعث التهاب می‌شوند را مسدود می‌کنند؛ مردم به‌صورت مرتب این قرص‌ها را برای تسکین کوتاه‌مدت درد آرتریت مصرف می‌کنند.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا به منظور بررسی تاثیر ایبوپروفن بر تشدید درد آرتروز زانوها، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به بیش از هزار شرکت‌کننده را در بررسی مشاهده طولانی‌مدت در مورد آرتروز زانو را تجزیه و تحلیل کردند. محققان ۲۷۷ نفر را که حداقل برای یک سال به طور منظم NSAID مصرف می‌کردند را با ۷۹۳ نفری که با این داروها درمان نشده بودند، مقایسه کردند.

همه افراد شرکت‌کننده در ابتدای مطالعه و چهار سال بعد اسکن MRI زانو انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کنندگان NSAID در ابتدای مطالعه نسبت به گروه کنترل التهاب مفاصل و کیفیت غضروف بدتری داشتند و سلامت زانوی آن‌ها پس از چهار سال حتی به مراتب بدتر شده بود.

به گفته پژوهشگران، هیچ مکانیسم محافظتی از NSAIDها در کاهش التهاب یا کند کردن پیشرفت آرتروز مفصل زانو وجود نداشت؛ NSAIDها ممکن است در کنترل نوع التهابی ناشی از آرتروز زانو موثر نباشند. همچنین ممکن است که NSAIDها باعث ضعیف‌تر شدن غضروف شوند، استروئیدها نیز تاثیر مشابهی بر غضروف دارد.

کد خبر 622791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.