فشار برای برگزار نشدن «جشنواره تئاتر استان تهران» با شکست همراه شد

دبیر جشنواره تئاتر استان تهران ضمن اشاره به فشارها برای برگزار نشدن جشنواره گفت: نقطه عطف ماجرا این بود که علی‌رغم تبلیغات گسترده منفی که برای برپا نشدن جشنواره صورت گرفته بود تا هنرمندان پای کار نباشند، همه هنرمندان استان تهران به‌راحتی توانستند در جشنواره شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، امیرحسین شفیعی اظهار کرد: خدا را شاکرم که با وجود شرایط خاصی که برای اجرای جشنواره امسال داشتیم، لطمه‌ای به آن وارد نشد و همه گروه‌ها با انگیزه کار کردند و چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند.

اجراهایی با مضمون شهید سلیمانی نقطه عطف جشنواره شد

وی در ادامه افزود: خوشبختانه همه اجراها منظم تا روز پایانی برگزار شد و جشنواره با محوریت شهید قاسم سلیمانی به پایان رسید. نقطه عطف این جشنواره همین بود که با وجود تبلیغات گسترده منفی که برای برپا نشدن جشنواره صورت گرفته بود تا هنرمندان پای کار نباشند، همه هنرمندان استان تهران به راحتی توانستند در جشنواره شرکت کنند. منتها یک عده آن‌هایی که کار می‌کنند را نمی‌بینند بلکه آن‌هایی که کار نمی‌کنند را می‌بینند!

دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان تهران با بیان اینکه جامعه تئاتر استان تهران بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای کار را انجام می‌دهد، گفت: امروز اجراها به پایان رسیده و مراسم اختتامیه با شور برگزار خواهد شد. هدف ما این است که آثار برگزیده را برای اجرای عموم در سطح شهر تهران آماده کنیم، چرا که مشکلات سخت‌افزاری شهرستان‌های استان تهران انگیزه هنرمندان را برای کار در استان‌ها گرفته و اجرای تئاتر در پایتخت برای گروه‌های تئاتری بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: خیلی‌ها علاقه‌مند بودند و دوست داشتند که جشنواره را به نحوی با کار روی احساسات کارگردان‌ها و گروه‌ها تحت فشار قرار دهند، حتی به من به عنوان دبیر جشنواره توهین کردند و تلاش کردند شرایط طوری شود که رویداد برگزار نشود، اما خدا را شاکرم که خانواده تئاتر استان تهران و گروه‌ها همه پای کار بودند و این جشنواره با عزت به پایان رسید.

سالن‌های خالی تئاتر را پر می‌کنیم

شفیعی با اعلام آمادگی اینکه سالن‌های خالی تئاتر را پر می‌کنیم، گفت: بنا داریم این اتفاق برای بچه‌های تئاتر استان تهران در پایتخت رخ بدهد، البته همه این‌ها به این معنی نیست که ما داغدار جوانان شهدای امنیت و سایر جوانان کشورمان نیستیم، هر عزیزی که از دست برود، ما را داغدار می‌کند، امیدواریم که همدلی در تئاتر برای برون‌رفت از این شرایط روزبه‌روز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه قرار بر این بوده است که سه اثر از جشنواره استان تهران به فجر راه پیدا کند، گفت: امیدوارم از سوی دبیر فجر امسال و اداره کل هنرهای نمایشی، عنایت به بخش سردار سلیمانی با توجه به تلاش ماهانه هنرمندان استان تهران بیشتر شود.

بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان تهران با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، حوزه هنری استان تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به دبیری امیرحسین شفیعی به ایستگاه پایانی رسید و امروز مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آنا

کد خبر 622565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.