ویتامین C به سلامت کودکان متولدشده از مادران سیگاری کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین C سلامت کودکان متولد شده از مادران باردار سیگاری را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که جنین درون رحم مادر در معرض دود ناشی از سیگار قرار بگیرد، ممکن است درگیر اختلال در رشد ریه، کاهش عملکرد راه هوایی و افزایش خطر خس‌خس سینه و آسم شود. همچنین کاهش رشد راه‌های هوایی در اوایل زندگی خطر ابتلاء به بیماری‌های جدی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر ویتامین C بر سلامت کودکان متولد شده از مادران سیگاری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، زنان باردار از سه مکان مختلف را ثبت‌نام کردند، این افراد روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C یا دارونما استفاده کردند. برخی از زنان شرکت‌کننده در مطالعه سیگار مصرف می‌کردند و نمی‌توانستند آن را ترک کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین C قبل از هفته ۲۳ بارداری برای زنان بارداری که نمی‌توانند سیگار را ترک کنند، عملکرد راه‌های هوایی و سلامت تنفسی نوزادان را تا پنج سالگی بهبود می‌بخشد.

نتایج مطالعاتی از این قبیل راهی مؤثر برای اطمینان از نتایج بهینه سلامت تنفسی داخل رحم و در طول زندگی کودک را شناسایی می‌کنند. لازم است پژوهش‌های بیشتری انجام شود تا مکانیسم‌های بهبود و همچنین تشخیص تداوم بهبود عملکرد تنفسی در طول زندگی کودک، درک شود.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

کد خبر 622137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.