نقش داده‌ها در بهبود اکوسیستم‌های حمل‌ونقل شهری

عبور و مرور ایمن شهروندان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران سراسر دنیا به‌ویژه برنامه‌ریزان اروپایی به حساب می‌آید که بر اساس یافته‌های محققان، داده‌ها نقش مهمی در تسهیل رسیدن به این هدف ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان در شهرهای سراسر جهان در تلاش هستند علاوه بر ارائه راه‌حل‌هایی جهت رفع مشکلات همیشگی در زمینه حمل‌ونقل نظیر تراکم معابر شهری، روش‌های پایدار بیشتری را در بخش جابه‌جایی ارائه دهند که به کاهش انتشار گازهای آلاینده منجر می‌شود. در واقع، آن‌ها باید استراتژی‌هایی را پیاده کنند که همزمان با کاهش انتشار کربن، به افزایش ایمنی شهروندان در رسیدن به مقصد کمک کند.

پیش‌بینی چالش‌های احتمالی امروز و پیش روی وسیله‌های نقلیه جدید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر با مدیریت مناسب برنامه‌ریزان در توسعه زیرساخت‌ها و کمپانی‌ها در ایجاد وسایل نقلیه ممکن می‌شود. در هر دو صورت (توسعه زیرساخت‌ها و وسایل نقلیه جدید) داده‌ها می‌تواند مهم‌ترین نقش را ایفا کند زیرا میان کاربران و ابزارهای مختلف مانند عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، رانندگان، دوربین‌های ترافیکی، سنسورهای نصب شده در اتوبوس‌ها و قطارها یا سنسورهای زیست‌محیطی که نرخ آلودگی هوا و صدا را ثبت می‌کند، پیوند برقرار می‌کند و در نهایت به ارائه اطلاعات مفیدی برای تصمیم‌گیری به مدیران شهری منجر می‌شود.

بنابراین، مدیریت جابه‌جایی در شهرها مستلزم قابلیت دسترسی به منابع داده‌ها و ابزارهای ضروری برای تجزیه‌وتحلیل آن‌ها است که ایجاد الگوهای رفتاری را به دنبال دارد و به پیش‌بینی احتمالات در آینده منجر می‌شود.

نقش داده‌ها در بهبود اکوسیستم‌های حمل‌ونقل شهری

عملکرد مراکز داده‌های حمل‌ونقل

مراکز داده‌های حمل‌ونقل، بسترهایی امن به حساب می‌آید که در آن‌ها، نهادهای دولتی و کمپانی‌های فناوری و حمل‌ونقل می‌توانند به داده‌های موجود دسترسی پیدا کنند و به اشتراک اطلاعات خود در مورد الگوهای سفر، تصادفات خیابانی یا سایر داده‌های مهم بپردازند که اغلب آن‌ها در زمان واقعی تولید می‌شود.

بدیهی است که دسترسی به مجموعه داده‌ها و یکپارچه‌سازی آن‌ها می‌تواند به یافتن راه‌حل‌های مناسب و خلاق از سوی مدیران و کمپانی‌های حمل‌ونقل جهت تسریع و افزایش امنیت سفرها در شهرها منجر شود، ضمن این‌که تدابیری را نیز برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در اختیار برنامه‌ریزان شهری قرار خواهد داد. علاوه بر این، داده‌ها می‌تواند اطلاعات لازم در مورد مسیرهای عبور و مرور، فضاهای خالی پارکینگ‌ها، مسیرهایی با محدودیت تردد به‌طور آنلاین و وضعیت ترافیکی فراهم آورد که به رانندگان امکان تصمیم‌گیری مناسب برای سرعت یا تغییر مسیر خود را می‌دهد.

کد خبر 620749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.