چگونه ورزش از دیابت پیشگیری می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش با بازیابی حساسیت به انسولین در مغز از دیابت پیشگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه توبینگن مونیخ آلمان به منظور بررسی تأثیر ورزش بر پیشگیری از بروز دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند. برای این مطالعه، ۲۱ شرکت‌کننده سالم با اضافه وزن و چاقی در یک برنامه تمرینی هوازی هشت هفته‌ای تحت نظارت ثبت‌نام کردند. گروه شامل ۱۴ مرد و هفت زن با شاخص توده بدنی (BMI) بین ۲۷.۵ تا ۴۵.۵ کیلوگرم بر مترمربع بود.

شرکت‌کنندگان سبک زندگی بی‌تحریکی داشتند و در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع دو بودند. این افراد در جلسات تمرین استقامتی سه بار در هفته به مدت یک ساعت شرکت داشتند. هر جلسه شامل ترکیبی از دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بود تا افراد به حداکثر ۸۰ درصد اکسیژن دریافتی خود برسند. محققان با استفاده از MRI عملکردی، پس از تجویز اسپری بینی انسولین هر فرد، حساسیت مغز آن‌ها به انسولین را در شروع مطالعه و پس از هشت هفته ارزیابی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برنامه تمرینی باعث افزایش عملکرد انسولین در مغز و تقویت ارتباط عملکردی در هیپوکامپ به اندازه افراد بدون اضافه وزن یا چاقی شدند. محققان دریافتند که بهبود حساسیت به انسولین در مغز اثرات مثبتی بر متابولیسم شرکت‌کنندگان دارد و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. شرکت‌کنندگان همچنین میزان چربی احشایی خود را کاهش دادند که بیشتر برای سلامتی آن‌ها مفید بود.

کد خبر 619381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.