مصرف غذاهای فوق فرآوری‌شده خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای فوق‌ فرآوری شده می‌تواند باعث مرگ زودرس شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل به منظور بررسی ارتباط بین مصرف غذاهای فوق فرآوری شده و خطر مرگ زودهنگام، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، مصرف ملی غذا در برزیل را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار دادند، سپس آن‌ها این اطلاعات را با توجه به اطلاعات جمعیتی و مرگ‌ومیر در سال ۲۰۱۹ بررسی کردند.

محققان ۵۴۱۱۶۰ نفر را بین سنین ۳۰ تا ۶۹ سال که در سال ۲۰۱۹ جان باختند، بررسی کردند. نتایج تجزیه و تحلیل انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای فوق فرآوری‎شده عامل ۱۰.۵ درصد کل مرگ‌ومیرهای زودرس در این گروه سنی جمعیت است. چند نمونه از غذاهای فوق فرآوری شده شامل نوشابه‌های گازدار، میان‌وعده‌های بسته‌بندی شده شیرین یا شور مانند چیپس یا کلوچه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، سوپ‌های فوری و دیگر محصولات آماده برای گرم کردن مانند پیتزا یا ناگت مرغ می‎‌شود.

به گفته پژوهشگران، غذاهای فوق فرآوری‎شده که میزان زیادی فرآوری را پشت سر می‌گذارند و می‌توانند ارزش غذایی خود را از دست بدهند، حاوی عناصر ناسالم هستند. این مواد غذایی بخش رایج‌تری از رژیم‌های غذایی در دهه‌های اخیر است و محققان هنوز در حال بررسی تاثیر این مواد غذایی بر سلامتی انسان هستند.

کد خبر 618257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.