شهروندان از وجود سامانه‌های ارتباطی شهرداری اطلاع ندارند

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در طول یک‌سال تنها ۲۱ هزار درخواست از سوی شهروندان در سامانه‌های ارتباطی شهرداری ثبت شده است، گفت: بسیاری از شهروندان از وجود سامانه‌های ارتباطی شهرداری اطلاع ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات خامسی امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد که با حضور شهردار، معاونان و مدیران شهرداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در ارزیابی مدیران باید به چند مؤلفه توجه شود.

وی تصریح کرد: تأثیر رضایت مردم در ارزیابی مدیران، نوع نگاه شهردار و مدیران ارشد شهرداری، چگونگی و نحوه همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری و میزان آگاهی و اطلاع شهروندان از این سامانه‌ها از جمله این مؤلفه‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اینکه تنها ۲۱ هزار درخواست از سوی شهروندان به سامانه‌های ارتباطی شهرداری انجام شده باشد، نشان از اطلاع نداشتن مردم از این سامانه‌ها و البته به نوعی نارضایتی شهروندان است که با این تعداد تماس نسبت به کل جمعیت شهر نمی‌توان ارزیابی درست و دقیقی در این زمینه انجام داد.

وی ادامه داد: به علاوه اینکه باید میزان اطلاع مدیران شهرداری از روند این سامانه نیز بررسی شود و در صورتی که آگاهی کامل در ارتباط با آن وجود داشته باشد، باید اقدام لازم صورت پذیرد.

خامسی خاطرنشان کرد: اکثر مردم مشکلاتی که در سطح شهر یزد مشاهده می‌کنند را مربوط به شهرداری می‌دانند، در حالی که بسیاری از مسائلی که در شهر به وجود می‌آید، مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: تا زمانی که ارتباط و هم‌افزایی میان دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری به صورت کامل صورت نگیرد، این ارزیابی نمی‌تواند دقیق باشد.

وی تصریح کرد: اگر سامانه ۱۳۷ به صورت کامل و با لحاظ کردن مسائل مختلف فعالیت داشته باشد، می‌تواند علاوه بر بهبود روش‌های فعالیت و ارتباط شهرداری با مردم، زمینه رضایت شهروندان را نیز فراهم کند و از طرفی مرجعی برای ارزیابی‌ها و پایگاهی برای پژوهش‌های مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف باشد.

کد خبر 618113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.