انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ هنرستان همجوار صنعت/تحویل ۱۱۷۰ فضای ورزشی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از انعقاد قرارداد برای ساخت ۳۲ هنرستان همجوار صنعت خبر داد و گفت: عملیات ساخت بخشی از این هنرستان‌ها به مرحله اجرا درآمده و طی مدت کوتاهی شاهد درصد قابل توجهی از پیشرفت فیزیکی آن‌ها بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی بابایی سارویی امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در گردهمایی روابط عمومی‌های آموزش و پرورش استان اصفهان به میزبانی فولاد مبارکه، اظهار کرد: از حسن انتخاب اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در انتخاب شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان محل برگزاری این گردهمایی تشکر می‌کنم چراکه ما درصدد پیوند مستقیم میان علم و صنعت هستیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد در ایجاد هنرستان‌ها افزود: به‌جای ایجاد کارگاه‌های آموزشی در هنرستان‌ها، این مراکز مهارت‌آموزی را در قلب صنعت احداث می‌کنیم تا دانش‌آموز پس از کارورزی و یادگیری مهارت در همان صنعت، بهترین گزینه برای اشتغال در همان صنعت باشد چراکه هیچ نیرویی متخصص‌تر از آن هنرآموز نخواهد بود.

استقبال از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری «اردوهای راهیان پیشرفت»

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوی راهیان پیشرفت به صورت رسمی با حضور رئیس‌جمهور، ۲۰۰ تن از نخبگان علمی، مدال‌آوران المپیادی، ورزشی و فعالان حوزه‌های قرآنی و فرهنگی روز سیزدهم آبان‌ماه امسال با هدف جهاد تبیین در اردوگاه شهید باهنر آغاز شد، تصریح کرد: این اردو در بخشی از مراکز صنعتی مهم کشور نیز برگزار شد؛ هدف اصلی این اردو تحقق جهاد تبیین و ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته در حوزه صنعت به دانش‌آموزان است.

وی از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت استقبال کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برگزاری بازدید دانش‌آموزان از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به طور جدی در دستور کار خود قرار می‌دهد.

هم‌افزایی از درون، تعامل با بیرون

بابایی با بیان اینکه ما در عرصه یک جهاد قرار داریم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) رسماً در حوزه جهاد تبیین و جنگ رسانه‌ای فرمان صادر کرده‌اند و دستوری از این مستقیم‌تر در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و جهاد رسانه‌ای نداریم؛ هر کسی که تریبونی در دست دارد باید در این جهاد قدم بگذارد، روابط عمومی همه ادارات آموزش و پرورش دارای این تریبون هستند و باید در این مسیر از آن استفاده کنند چراکه آموزش و پرورش بزرگترین شبکه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در کشور را داریم.

وی اضافه کرد: غالب همکاران ما در روابط عمومی‌ها را نیروهای جوان، کاربلد و باانگیزه در حوزه رسانه تشکیل می‌دهند که البته این ظرفیت نیازمند هم‌افزایی دارد؛ هم‌افزایی از درون، تعامل با بیرون شعار وزیر محترم آموزش و پرورش است.

پویش «سلام فرمانده» نتیجه هم‌افزایی ظرفیت روابط‌عمومی‌های آموزش و پرورش

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر در ظرفیت عظیم روابط عمومی‌های آموزش و پرورش هم‌افزایی صورت گیرد اتفاقات بزرگی نظیر نهضت سرود و پویش «سلام فرمانده»، «جانم فدای ایران، لبیک یا خامنه‌ای» و «رفیق شهیدم» رخ می‌دهد و در ذیل آن بزرگترین همایش‌ها و اجتماعات مردمی شکل گرفت.

وی گفت: هرگاه صحبت از نظام تعلیم و تربیت می‌کنیم متأسفانه هیچ‌گاه از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش صحبت نمی‌کنیم؛ ظرفیت انبوه آموزش و پرورش باید در خدمت تولید و توزیع انبوه توسط روابط‌عمومی‌ها قرار گیرد.

رتبه‌بندی معلمان در مراحل پایانی

بابایی با اشاره به جامعه هدف آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با ۱۶ میلیون دانش‌آموز، ۳۲ میلیون خانواده دانش‌آموز، بیش از یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته دارای بزرگترین جامعه مخاطب کشور است؛ جامعه ذی‌نفعان آموزش و پرورش کشور به ۵۰ میلیون نفر می‌رسند.

وی ادامه داد: بحث رتبه‌بندی معلمان پس از یازده سال با پیگیری شخص رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش، به رغم سختی‌های فراوانی که داشت، به نقاط خوبی رسیده و در مراحل پایانی قرار دارد.

کلنگ‌زنی ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای طی ۱۱ ماه

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آغاز اقدامات برای برقراری بیمه فرهنگیان و توزیع تغذیه دانش‌آموزان پس از سال‌ها توقف را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: طی یازده ماه گذشته، کلنگ‌زنی دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در کشور صورت گرفته که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۷۰ فضا تحویل داده شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد تا طی یک‌سال به میزان ۵۰ درصد به ظرفیت ورزشی درون‌مدرسه‌ای کشور افزوده شود.

وی افزود: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار و به‌عنوان نخستین مرکز اطلاع‌رسانی در دولت سیزدهم، سند راهبردی تحولی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی را ارائه کرده و بیش از چهارماه متخصصان مربوطه روی این سند کار کارشناسی انجام دادند و پس از ۴۰ ویرایش توانستیم آن را نهایی و به نقطه قابل اتکایی برسانیم.

سرلوحه قرار دادن اصل صداقت نسبت به اقناع افکار عمومی

بابایی با اشاره به اینکه این سند دارای چند هدف اصلی است، یادآور شد: اقناع، راهبرد اصلی ما در دوره جدید است که در تمام جهات تلاش کرده‌ایم با سرلوحه قرار دادن اصل صداقت، نسبت به اقناع افکار عمومی چه در حوزه معلمین و چه در حوزه دانش‌آموزان، اقدام کنیم؛ تمام اقداماتی که در چند وقت اخیر پیگیری کردیم و انجام دادیم نیز در همین راستا بوده است. راهکار محوری ما در این حوزه شبکه‌سازی است، آنچه که باعث موفقیت شده ایجاد یک سیاست واحد بوده است.

کد خبر 618031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.