۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
علائم حمله قلبی چیست؟

علائم حمله قلبی شامل سرگیجه، درد قفسه سینه، درد فک و کاهش تحمل ورزش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی‌وعروقی یکی از حادترین بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود و از بارزترین انواع آن، حمله قلبی است که معمولاً راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. لازم است افراد با نشانه‌های اولیه بیماری‌های قلبی آشنا باشند تا خطر بروز آسیب‌های ناشی از آن کاهش پیدا کند. در ادامه به بررسی بعضی از علائم حمله قلبی می‌پردازیم: 

سرگیجه

عوامل زیادی ممکن است باعث شوند تعادل خود را از دست بدهید یا احساس ضعف کنید، اما اگر ناگهان دچار سرگیجه شدید و تنگی نفس را احساس کردید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سرگیجه ممکن است به این معنا باشد که فشار خون کاهش پیدا کرده است، زیرا قلب قادر به پمپاژ صحیح خون نیست.

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه نیز جزو علائم هشداردهنده حمله قلبی است؛ این درد معمولاً با احساس فشار و سوزش همراه است و به مدت طولانی ادامه دارد و با حرکت کردن بدتر می‌شود. دردی که چند ثانیه طول می‌کشد به قلب مربوط نیست و می‌تواند به دلیل گرفتگی عضلات قفسه سینه باشد.

درد فک

درد گلو یا فک معمولاً به دلیل یک مشکل عضلانی، سرماخوردگی یا بیماری‌های سینوسی رخ می‌دهد، اما اگر درد یا فشاری در مرکز قفسه سینه خود احساس کردید که به سمت گلو یا فک گسترش پیدا می‌کند، ممکن است نشانه حمله قلبی باشد.

کاهش تحمل ورزش

یکی از علائم هشداردهنده حمله قلبی، کاهش تحمل ورزش است؛ این علامت باید بسیار جدی گرفته شود. خستگی شدید یا ضعف غیرقابل توضیح و ادامه پیدا کردن آن برای روزها، می‌تواند از علائم بیماری قلبی در نظر گرفته شود.

کد خبر 617472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.