چه ارتباطی بین واکسن آنفلوانزا و سکته مغزی وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن آنفلوانزا ممکن است خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدت‌ها است که مشخص شده عفونت‌های تنفسی خطر سکته مغزی را در روزهای پس از ابتلاء به آن‌ها افزایش می‌دهد. علائم بیماری آنفلوانزا سرفه، گلودرد، خستگی و گاهی تب است که گاه به صورت ناگهانی پدیدار می‌شوند.

گروهی از محققان مایو کلینیک آمریکا به‌منظور بررسی ارتباط بین دریافت واکسن آنفلوانزا و خطر بروز سکته مغزی، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که دریافت واکسن آنفلوانزا ممکن است احتمال سکته مغزی را در میان بزرگسالان کاهش دهد.

به گفته پژوهشگران، عفونت‌های تنفسی در سه روز اول پس از شروع عفونت خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد. بعضی از این عفونت‌ها شرایط انعقاد خون را افزایش می‌دهد زمانی که لخته خون تشکیل می‌شود، جریان خون به مغز مسدود می‌شود.

تقریباً ۹۰ درصد از همه موارد سکته‌های مغزی از نوع سکته مغزی اسکمیک است؛ سکته مغزی ایسکمیک یک وضعیت اورژانسی مغزی است که طی آن یک لخته خون باعث آنفارکتوس مغزی می‌شود.

سکته مغزی می‌تواند زندگی افراد را به صورت جدی تحت تأثیر قرار دهد، به همین دلیل کاهش خطر بروز این مشکل در افراد بسیار ضروری است؛ پیشگیری از بروز عفونت ویروسی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است، بنابراین توصیه می‌شود که واکسن‌های موجود برای مقابله با این بیماری‌ها مانند واکسن آنفلوانزا را دریافت کنید.

نتایج این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

کد خبر 616953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.