انجام دادن این کارها باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید روده می‌شود

کمبود پروبیوتیک در مواد غذایی، استرس بیش از حد، خواب ناکافی، مصرف سیگار، استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک، انجام ندادن فعالیت بدنی منظم و نبود تنوع در انواع مواد غذایی دریافتی بدن، باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید روده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صدها گونه از انواع باکتری‌ها در روده انسان زندگی می‌کنند که بعضی از آن‌ها برای روده مفید و بعضی دیگر مضر هستند. روده انسان حاوی مقدار زیادی از نوعی باکتری است که به عنوان فلور روده شناخته می‌شود، داشتن فلور روده سالم با عملکرد طبیعی و نرمال برای سلامت کلی بدن انسان بسیار مهم است.

باکتری‌های روده برای فرآیند هضم غذا و جذب بسیار مهم هستند؛ آن‌ها باکتری‌های مضر و میکروارگانیسم‌های مهاجم را از بین می‌برند و باعث تولید ویتامین K، فولات و اسیدهای چرب کوتاه زنجیر می‌شوند. زمانی که تعادل باکتری‌های روده به هم می‌خورد، تعداد باکتری‌های مضر افزایش پیدا می‌کند و باکتری‌های مفید روده نیز کاهش پیدا می‌کنند.

بسیاری از انواع رژیم‌های غذایی، سبک زندگی و دیگر عوامل محیطی می‌توانند بر باکتری‌های مفید روده انسان تاثیر منفی داشته باشند. برای نمونه، کمبود پروبیوتیک در مواد غذایی، استرس بیش از حد، خواب ناکافی، مصرف سیگار، استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک، انجام ندادن فعالیت بدنی منظم و نبود تنوع در انواع مواد غذایی دریافتی بدن، باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید روده می‌شود.

کد خبر 616952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.