تفحص از شهرک شهید کشوری/ حمل‌ونقل، بلای جان هوای پایتخت!

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تکمیل حلقه چهارم ترافیکی؛ از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری، تحقیق و تفحص در شهرک شهید کشوری، لزوم حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، آغاز عملیات عمرانی پیست دوچرخه‌سواری قم، اهمیت تکمیل و بهره‌برداری جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان و حمل‌ونقل؛ عامل ۳۸ درصد از آلودگی هوای پایتخت را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تکمیل حلقه چهارم ترافیکی؛ از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص آخرین وضعیت حلقه چهارم ترافیکی، اظهار کرد: حلقه چهارم ترافیکی یا حلقه حفاظتی اصفهان یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است که باید این حلقه هرچه سریع‌تر تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این حلقه از جمله مجموعه پل‌های شهید سلیمانی و سمت شمال در شبکه ترافیکی شهر اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما امیدواریم تا پایان سال جاری از منطقه شرق اصفهان از سمت پل‌های شهید سلیمانی تا عاشق اصفهانی و بالاتر از آن مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده است تا منطقه جنوب نیز سال آینده به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد و ترافیک عبوری از سمت بزرگراه شهید اقارب‌پرست را کاهش دهد و به کمربندی یا حلقه حفاظتی اصفهان منتقل کند.

تحقیق و تفحص در شهرک شهید کشوری

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت، تراکم و کد ارتفاعی در شهرک شهید کشوری، اظهار کرد: این شهرک مصوبه کد ارتفاعی ندارد و باید مصوبه شورای عالی یا کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شود که هنوز ابلاغ نشده است، به همین دلیل شهرداری در این دوره تاکنون هیچ‌گونه پروانه ساختمانی صادر نکرده است.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص توافقات ۱۳۰ هکتاری در شهرک شهید کشوری سوالاتی از شهردار پرسیدند، چراکه در دوره قبل توافقاتی در راستای ۱۳۰ هکتار این شهرک با شرکتی انجام شده بود که برای اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم دارای ابهاماتی بود، این در حالی است که شهرک شهید کشوری ۱۷۰ هکتاری است و سوالات در راستای ۱۳۰ هکتار آن مطرح شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در نهایت شهرداری پس از مدت زمان طی شده در صحن علنی شورای اسلامی شهر به سوالات اعضا پاسخ داد، اما آنچه مد نظر اعضای شورای اسلامی شهر بود، محقق نشد، البته بر اساس سوالاتی که پاسخ داده شد می‌توان گفت این توافق آن‌گونه که باید به نفع شهرداری نبوده است، یعنی بسترسازی و زیرسازی شهرک شهید کشوری باید توسط شرکت مربوطه انجام می‌شد، حدود ۳۰ درصد آن به صورت نیم‌بند انجام شده و ۷۰ درصد باقی‌مانده مورد تأیید شهرداری واقع نشده است.

وی اضافه کرد: هنوز کمیته تحقیق و تفحص تخلفات دیگری از شهرک شهید کشوری ارائه نداده است، از این‌رو مقرر شد به صورت جامع موارد در کمیته تحقیق و تفحص به شورای اسلامی شهر ارائه شود، در صورتی که کمیته تحقیق و تفحص مواردی از تخلف را بیابد از طریق مراجع نظارتی ورود می‌کند.

لزوم حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست

زهرا عزیزی، عضو شورای اسلامی شهرستان کوهپایه با اشاره به چالش‌هایی که حوزه زنان با آن مواجه است، گفت: چالش‌های فراوانی در حوزه زنان وجود دارد که سد راه آن‌ها شده است و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی هیچ‌گونه حمایتی از آن‌ها نمی‌شود، به‌عنوان مثال مسئولان باید در عرصه‌های مختلف برای بانوان تسهیلاتی در نظر گیرند تا آنها بتوانند ایده‌های خود را به منصه‌ظهور برسانند. همچنین بسیاری از بانوان در زمینه اشتغال با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تعدادی از بانوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند و قصد اشتغال به کار دارند تا بتوانند امور خود را بگذرانند، اما حمایتی از آن‌ها نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهپایه تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهرستان تلاش کردیم تا تسهیلاتی برای بانوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست دریافت کنیم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم، بسیاری از بانوان در شرق اصفهان تنها می‌توانند در منازل خود به نانوایی بپردازند، اما با توجه به گران شدن آرد هرچه تلاش کردیم تا از این بانوان حمایت شود و سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق گیرد، به نتیجه‌ای نرسیدیم و هیچ‌گونه حمایتی از آن‌ها نشده است. آنچه از مسئولان انتظار داریم این است که از بانوان به‌ویژه بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت کنند، گاهی در شهرستان‌ها به ویژه منطقه شرق اصفهان زنانی را داریم که بدسرپرست هستند و زمانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد، کمیته مبلغ کمکی را به حساب سرپرست خانوار پرداخت می‌کند، این در حالی است که باید مبلغ کمکی را به حساب مادر خانواده واریز کنند و در نهایت مسئولان ذی‌ربط عنوان کردند قوانین این‌گونه است و باید حکم قضائی دریافت کنیم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

آغاز عملیات عمرانی پیست دوچرخه‌سواری قم

حسین شعبان‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به هوشمندسازی نخستین تقاطع شهر در میدان قلم، اظهار کرد: پایه‌های دکوراتیو در سطح شهر نصب و عملیات عمرانی پیست دوچرخه‌سواری بعد از چند سال وقفه دوباره آغاز شده است. پایه‌های دکوراتیو جدید طراحی شده است که تا پایان سال در نقاط پرتردد رک‌های موتورسیکلت و سایبان نیز نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی تقاطع‌ها یکی از برنامه‌های مهم سازمان بوده که نخستین تقاطع در میدان قلم هوشمندسازی شده است، ادامه داد: تقاطع قلم مجهز به سنسورهای نوری بوده و این تقاطع برای عبور خودروهای امدادی نیز اولویت قائل شده و هوشمند است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اجرای خط‌کشی عابران پیاده و طولی معابر در چند نوبت در طول سال اجرا می‌شود و از پروژه‌های دائمی سازمان است.

وی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی پیست دوچرخه‌سواری، تصریح کرد: عملیات عمرانی فاز نخست آن به مساحت ۹۰۰ متر آغاز و به‌زودی آسفالت می‌شود.

اهمیت تکمیل و بهره‌برداری جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان

سیاوش سلیمانی، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان از مسیر فارسان-بازفت-مسجدسلیمان جزو مهم‌ترین مطالبات مردم استان است.

وی افزود: خروج چهارمحال و بختیاری از بن‌بست و ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی مهم‌ترین دستاوردهای بهره‌برداری از این جاده در آینده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای تجهیز زمین‌های کشاورزی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به شبکه‌های نوین آبیاری نیز از مطالبه‌های جدی مردم این بخش است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در حوزه گردشگری، انتظار می‌رود توسعه زیرساخت‌های این حوزه با هدف جذب سرمایه‌گذاران، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه در دستور کار قرار گیرد.

حمل‌ونقل؛ عامل ۳۸ درصد از آلودگی هوای پایتخت

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در آلودگی هوای شهر تهران نقش قابل‌توجهی دارد. براساس آمارهای ارائه‌شده ۳۸ درصد از آلودگی هوای پایتخت سهم حمل‌ونقل است.

وی افزود: ناامیدی بین شهروندان وجود دارد و بر اساس مسئولیتی که داریم موظف هستیم، بستر را برای ایجاد امید دادن به مردم ایجاد کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: در علم سلامت اولین اقدامی که قبل از تشخیص بیماری انجام می‌دهند، تزریق مُسکن برای کاهش درد است. در بحث آلودگی هوا باید ابتدا به دنبال راهکارهای این‌چنینی باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری تهران مطالعاتی برای اجرای طرح زود و فرد انجام دهند و به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا شهروندان دچار مشکل نشوند و در بحث آلودگی هوا به پارامترهای لازم هوای سالم برسیم.

کد خبر 616545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.