۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تاثیر ورزش بر افزایش طول عمر

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی دو دقیقه ورزش شدید در روز برای افزایش طول عمر کافی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر ورزش شدید بر افزایش طول عمر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۱ هزار و ۸۹۳ بزرگسال را بدون هیچ‌گونه شواهدی از بیماری قلبی-عروقی یا سرطان مورد ارزیابی قرار دادند. محققان ارتباط بین میزان و دفعات انجام فعالیت بدنی شدید با مرگ و بروز بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان فعالیت بدنی متوسط را به عنوان ورزشی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، اما لزوماً افراد را از نفس نمی‌اندازد. فعالیت بدنی شدید نیز باعث افزایش ضربان قلب می‌‎شود و افراد معمولاً هنگام صحبت کردن باید برای تنفس مکث کنند. دوی سرعت، شنا یا دوچرخه‌سواری با سرعت‌های سریع از جمله فعالیت‌های بدنی شدید در نظر گرفته می‏شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو دقیقه فعالیت بدنی شدید _مجموعاً ۱۵ دقیقه در هفته_ با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است. به نظر می‌رسد که مقادیر نسبتاً کم فعالیت بدنی شدید هفتگی ممکن است فواید سلامتی زیادی به همراه داشته باشد. محققان دریافتند که خطر همه پیامدهای نامطلوب تحت بررسی با افزایش میزان و تعداد دفعات شرکت در فعالیت بدنی شدید کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 616505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.