عرضه واکسن استنشاقی کرونا در چین

چین اعلام کرده است که عرضه دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا که از طریق دهان قابل استنشاق است را عرضه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن استنشاقی کرونا توسط یک شرکت بیودارویی چینی ساخته شده است و در ماه سپتامبر پس از تکمیل آزمایشات در چین، مجارستان، پاکستان، مالزی، آرژانتین و مکزیک تائید شده است. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که این دارو به عنوان دوز یادآور برای افرادی که قبلاً واکسن‌های اولیه را دریافت کرده‌اند، ارائه می‌شود.

واکسن استنشاقی از طریق بینی قبلی که در ایالات متحده آمریکا تولید شده است و در هند تائید شد، هنوز توزیع نشده است. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که دیگر واکسن‌های استنشاقی در سطح جهان در حال آزمایش هستند. واکسن استنشاقی که در کشور چین و شهر شانگهای توزیع شده است از طریق دهان قابل استنشاق است.

به گفته متخصصان خط اول دفاعی بدن انسان غشای محیطی است که دستگاه تنفس را می‌پوشاند. با دریافت واکسن استنشاقی این غشا تحریک می‌شود و ایمنی بهبود پیدا می‌کند. اکنون مردم چین برای نخستین بار دریافت این نوع واکسن را آغاز کرده‌اند که از طریق دهان با یک وسیله شبیه به فنجان قهوه دارای یک قطعه دهانی کوتاه استنشاق می‌‎شود.

کارشناسان چینی امیدوارند که نتایج توزیع این واکسن استنشاقی دیگر کشورها را نیز تشویق کند که از این الگو پیروی کنند آن‌ها واکسن‌های استنشاقی را شیوه اصلی پیشگیری از بیماری‌های تنفسی مانند کووید -۱۹ در آینده می‌دانند.

کد خبر 615808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.