بهترین واکسن برای دوز یادآور کدام‌ است؟

بهترین دوز یادآور برای واکسیناسیون کرونا ممکن است واکسن استنشاقی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی محققان از همان اوایل پاندمی کووید حدس می‌زدند که مؤثرترین روش برای مبارزه با بیماری کووید -۱۹ از طریق واکسن‌هایی است که نه تنها باعث تحریک پاسخ ایمنی در خون، بلکه در غشای مخاطی بینی و بقیه دستگاه تنفسی می‌شود. این نوع پاسخ ایمنی که ایمنی مخاطی نامیده می‌شود، با ویروس‌ها در نقطه ورود به بدن مقابله می‌کند.

به گفته محققان، واکسن استنشاقی می‌تواند به بدن کمک کند تا دفاع اولیه قوی‌تر در برابر ویروس کرونا ایجاد کند و مانع نفوذ آن به بدن شود. چنین واکسنی که پس از واکسیناسیون تزریقی به عنوان دوز تقویت‌کننده دریافت شود، به صورت بالقوه می‌تواند از عفونت‌های سریع و انتقال ویروس جلوگیری کند.

بهترین واکسن کرونا چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های استاندارد پاسخ قوی در سیستم ایمنی مخاطی ایجاد نمی‌کنند و در حال حاضر واکسن‌های استنشاقی بینی در حال توسعه برای مبارزه با بیماری کووید -۱۹ هستند. این نوع واکسن‌ها که از طریق بینی دریافت می‌شود، به عنوان دوز تقویت‌کننده مناسب برای واکسیناسیون کووید -۱۹ عمل می‌کنند.

پژوهشگران نشان دادند موش‌هایی که پس از واکسیناسیون کووید، یک دوز یادآور واکسن بینی دریافت کردند، پاسخ آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی‌ای در برابر همه سویه‌های آزمایش شده ویروس کرونا در خون و مایعات ریه داشتند.

کد خبر 593645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.