مزایای دریافت واکسن استنشاقی کرونا چیست؟

متخصصان معتقدند که واکسن‌های استنشاقی به توقف انتقال بیماری کرونا کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کروناویروس که عامل بیماری کووید -۱۹ است به صورت مداوم در حال جهش است و این تکامل یافتن باعث می‌شود ویروس برای مصون ماندن در برابر سیستم ایمنی مجهز شود. در این شرایط متخصصان تمایل دارند اسپری‌های بینی و نقش بزرگی که می‌توانند در مهار این وضعیت و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری ایفا کنند را در کانون توجه قرار دهند.

واکسن‌های استنشاقی برخلاف واکسن‌های تزریقی مجاری تنفسی را هدف قرار می‌دهند، این اتفاق خطر مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، زیرا اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت به شمار می‌رود. متخصصان معتقدند که حل مشکل ایجاد ایمنی مؤثر برای پیشگیری از انتقال ویروس، چالش بسیار مهمی بوده و لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

واکسیناسیون به روش تزریق عضلانی قادر به ایجاد مصونیت مخاطی یا ایمنی در دستگاه تنفسی نیست؛ این در حالی است که مخاط و دستگاه تنفسی اولین خط دفاعی بدن است. از طریق واکسیناسیون به روش استنشاقی می‌توان در برابر عفونت تنفسی مصون ماند. البته به نظر می‌رسد که در تولید واکسن‌های استنشاقی نیز چالش‌هایی وجود دارد همچنین احتمال بروز عوارض جانبی غیرمنتظره نیز وجود دارد.

کد خبر 599144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.