بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

سیستم حمل‌ونقل عمومی در بعضی از شهرهای جهان با بهترین امکانات در اختیار مردم قرار گرفته و آن‌ها را مجاب کرده است از اتومبیل‌های شخصی خود برای تردد صرف‌نظر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارکرد حمل‌ونقل عمومی همیشه دردسرساز و عاملی برای عصبانیت یا تأخیر در رسیدن سروقت به مقصد مورد نظر محسوب نمی‌شود. این سیستم در بعضی نقاط جهان به بهترین نحو ممکن در حال خدمات‌رسانی است و به مرحله‌ای از توسعه رسیده که بسیاری از ساکنان بعضی شهرها را مجاب کرده است به‌جای راندن اتومبیل‌های شخصی و به‌جان خریدن دردسر رانندگی در ترافیک و مواجه شدن با مشکل جای پارک، اتومبیل‌های خود را برای تعطیلات آخر هفته کنار بگذارند و در طول هفته با بهره‌گیری از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی توسعه‌یافته در شهر خود جابه‌جا شوند.

بیش از ۴.۳ میلیارد نفر در مناطق شهری زندگی می‌کنند که این میزان برابر با تقریباً ۵۵ درصد از جمعیت کل جهان است. اکثر این مناطق به وجود یک سیستم حمل‌ونقل عمومی باکیفیت برای حمایت از شهر و مردم آن نیاز دارد و تعدادی از آن‌ها این سیستم را به بهترین شکل ممکن توسعه داده‌اند. در ادامه با چند نمونه از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان آشنا می‌شویم.

حمل‌ونقل سریع ریلی هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ در مدیریت حمل‌ونقل سراسری خود از استاندارد طلایی استفاده می‌کند و قطار، مترو، تاکسی و دوچرخه عمده‌ترین اشکال حمل‌ونقلی محسوب می‌شود که به‌طور معمول در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم حمل‌ونقل سریع ریلی هنگ‌کنگ یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان به‌شمار می‌رود که جزیره هنگ‌کنگ، کولون، سرزمین‌های جدید و جزیره لانتائو را به‌هم متصل می‌کند. این سیستم با وجود ۱۱ خط با بیش از ۷۰ ایستگاه، قطارهایی دارد که هر دو تا چهار دقیقه یک‌بار حرکت می‌کند. علاوه بر این هر یک از ۷۰ ایستگاه آن دارای وای‌فای رایگان و دستگاه تهویه مطبوع هوا است و بیشتر ایستگاه‌ها حمام‌های عمومی، فروشگاه‌، بانک و دکه‌های غذافروشی دارد.

بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

متروی برلین

متروی برلین با عنوان اختصاصی یو-بان (U-Bahn) که مخفف کلمه آلمانی Untergrundbahn به‌معنای راه‌آهن زیرزمینی است، یکی از بزرگترین سیستم‌های مترو در جهان محسوب می‌شود و به‌واسطه قابلیت اطمینان و دسترسی خود شناخته شده است. این سیستم بسیار کارآمد و سروقت است و می‌تواند امکان جابه‌جایی مسافر را در هر منطقه‌ای از برلین فراهم آورد. ۱۰ خط این سیستم از ۱۷۳ ایستگاه با مسافتی حدود ۱۴۶ کیلومتر عبور می‌کند و قطارهای آن در ساعات اوج شلوغی با فاصله کمتر از پنج دقیقه از یکدیگر به حرکت در می‌آید.

برخلاف اکثر دیگر سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، هیچ‌گونه گیت چرخشی در ورودی ایستگاه‌های مترو یو-بان تعبیه نشده و این سیستم بر پایه شرافت پایه‌گذاری شده است، با این حال چنانچه شخصی بدون بلیط سوار قطارها شد و دستگیر شود ملزم به پرداخت جریمه‌ای سنگین خواهد بود. علاوه بر این هزینه استفاده از متروی یو-بان برلین برای کمتر از سه ایستگاه نصف قیمت معمول محاسبه می‌شود.

بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

متروی توکیو

متروی توکیو به پوشش ۱۹۳ مایل مسافت، روزانه به‌طور متوسط هفت میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و به‌حدی قابل‌اعتماد است که بعضی از شرکت‌های ژاپن در صورت تأخیر کارمندان خود به‌بهانه عملکرد سیستم حمل‌ونقل عمومی به تهیه «گواهی تأخیر» از ایستگاه مترو اقدام می‌کنند. قطارهای این سیستم حمل‌ونقلی تمیز، ساکت و به سروقت بودن معروف هستند و اکثر ایستگاه‌های آن به وای‌فای رایگان مجهز است.

بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

حمل‌ونقل زیرزمینی لندن

متروی لندن اولین متروی زیرزمینی جهان بود و یکی از معروف‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان محسوب می‌شود که با وجود ۲۷۰ ایستگاه در حال حاضر روزانه حدود پنج میلیون و سالانه ۱.۳۵ میلیارد مسافر را جابه‌جا می‌کند. این سیستم حمل‌ونقلی به لندن و بخشی از شهرستان‌های باکینگهام‌شایر، اسکس و هرتفوردشایر خدمات‌رسانی می‌کند.

بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

حمل‌ونقل سریع سنگاپور

حمل‌ونقل سریع سنگاپور بالاترین رضایت مشتری را در جهان دارد، به‌طوری‌که ۸۶ درصد مسافران از خدمات آن راضی هستند. سیستم حمل‌ونقل سریع ریلی این دولت‌شهر با بیش از ۱۳۰ ایستگاه و ۲۰۰ کیلومتر طول، هسته جزیره و شمال غربی روستایی آن را در بر می‌گیرد و ترانزیت سریع مسافربری آن، که امکان دسترسی به کل مسیرهای جزیره را فراهم می‌آورد، با وجود تلاش‌هایی که از جمله برای کاهش مصرف آب و بازیافت زباله داشته است از حامیان استانداردهای پایداری سنگاپور به‌شمار می‌رود.

بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

حمل‌ونقل نیویورک

نیویورک دارای مجموعه بسیار خوبی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی است و سیستم متروی آن با وجود ۴۷۲ ایستگاه، بزرگ‌ترین سیستم متروی جهان از نظر تعداد ایستگاه محسوب می‌شود. سیستم حمل‌ونقلی متروی نیویورک با خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، شهرهای مجاور شامل «لانگ‌آیلند» و «نیوجرسی» را نیز در بر می‌گیرد.

بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در جهان

کد خبر 615591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.