شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

شهرهایی که بهترین سیستم حمل و نقل عمومی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند شامل برلین، استکهلم، پکن، پراگ، نیویورک، زوریخ و شانگهای می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مزایای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شامل کاهش ترافیک و آلودگی هوا، افزایش بهره‌وری سوخت و ارتقا وضعیت سلامت شهروندان می‌شود، بنابراین موضوع وسایل حمل و نقل عمومی به قدری اهمیت دارد که کمبود یا فقدان آن می‌تواند دیگر قابلیت‌های شهر را تحت تأثیر قرار دهد. حمل و نقل عمومی نه تنها برای ساکنین خود شهر، بلکه برای مسافران و گردشگران نیز موضوع مهمی است. در ادامه به معرفی و بررسی شهرهایی در دنیا می‌پردازیم که به بهترین سیستم حمل و نقل عمومی مجهز هستند:

برلین

شهر برلین به بهترین سیستم حمل و نقل عمومی مجهز شده است، این سیستم که بسیار مقرون به صرفه، کارآمد و باکیفیت است، سالیانه ۹۳۷ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند. سیستم حمل و نقل عمومی شهر برلین شامل قطارهای ریلی شهری U-Bahn و S-Bahn، خدمات راه آهن ناحیه‌ای، سیستم تراموا، شبکه اتوبوس‌رانی و تعداد محدودی قایق‌های مسافربری می‌شود. برنامه‌ریزی شده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، سیستم تراموا در این شهر ۲۸ درصد گسترده‌تر شود و اتوبوس‌های این شهر تا زمان اعلام شده برقی شوند.

شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

استکهلم

استکهلم نیز مانند شهرهای دیگر شبکه کارآمدی از اتوبوس، قطار، مترو و کشتی را ارائه می‌دهد، سیستم مترو aka و T-bana به دلیل تمیزی، ایمنی و گستردگی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مسافران با استفاده از قایق‌ها در این شهر می‌توانند به راحتی و با قیمت بسیار کم رفت و آمد کنند و از جاذبه‌های توریستی این شهر مانند پارک تفریحی Grona Lund و کاخ بزرگ Drottningholm دیدن کنند. مردم مترو استکهلم را به عنوان طولانی‌ترین گالری هنر در جهان می‌شناسند، زیرا بیش از ۹۰ ایستگاه آن با نقاشی‌ها، معرقکاری‌ها، مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری آراسته شده‌اند، موضوع این آثار هنری از حقوق زنان، بازی‌های ویدئویی و مهاجرت الهام گرفته است.

شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

پکن

پکن دومین شهر پرجمعیت جهان است که به یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد نیاز دارد، معمولاً متروها و اتوبوس‌ها در این شهر بسیار شلوغ هستند، با این وجود سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی و سر زمان مشخص به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از آنجایی که تعداد افرادی که روزانه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند در حال افزایش است، به زودی ۱۲ خط مترو به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

پراگ

از آنجایی که سیستم حمل و نقل عمومی در شهر پراگ بسیار ایمن، تمیز، قابل اعتماد و منظم است، دیدن جاذبه‌های توریستی این شهر مانند قلعه‌ها، پل‌ها و کلیساها را آسان کرده است. دو سوم جمعیت شهر پراگ از سیستم کارآمد حمل و نقل مانند مترو، تراموا و اتوبوس استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد که اتوبوس‌های فعال در این شهر مسافران را با کمترین هزینه به مقصد می‌رسانند.

نیویورک

بیش از نیمی از خانوارهای ساکن شهر نیویورک ماشین ندارند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، بزرگ‌ترین شبکه مترو جهان با ۴۷۲ ایستگاه در این کلانشهر واقع شده است، بنابراین حمل و نقل ریلی در نیویورک رایج‌ترین نوع حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، شهروندان این شهر می‌توانند به آسانی از سیستم اتوبوس‌رانی استفاده کنند و به مقصد مورد نظر خود بروند.

شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

زوریخ

زوریخ یک شهر مناسب برای پیاده‌روی است، اما سیستم حمل و نقل عمومی آن نیز که شامل قایق، تراموا، تله کابین و قطار می‌شود، بسیار با کیفیت، ایمن و تمیز است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۷۰ درصد بازدیدکنندگان شهر زوریخ با تراموا یا اتوبوس تردد می‌کنند و حدود نیمی از سفرهای شهری با سایر وسایل حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد، استفاده از همه وسایل حمل و نقل عمومی زوریخ با کارت سفری سوئیس و چندین کارت سفری دیگر رایگان است.

شانگهای

ناوگان حمل و نقل شانگهای از نیویورک الگوبرداری کرده است و به بهترین شکل توسعه یافته است، به طوری که سیستم حمل و نقل در این شهر بسیار ایمن، منظم، مقرون به صرفه و مهم‌تر از همه قابل اطمینان است. از آنجایی که شانگهای پرجمعیت‌ترین شهر دنیا است، افراد زیادی در این شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که سالیانه دو میلیارد نفر در این شهر با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به مقاصد مورد نظر خود می‌روند. برنامه‌های شهر شانگهای در زمینه حمل و نقل بسیار بلندپروازانه است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، مترویی پنج برابر متروی هنگ کنگ (MTR) تأسیس کند.

شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

کد خبر 483001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.