سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است و باید این سند را به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در کشور عملیاتی کنیم، چراکه هدف اصلی آن رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه تعریف شده در قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کشور با بیان اینکه استان اصفهان خاستگاه شهیدان سرفراز است، اظهار کرد: استانی که حدود شش هزار دانش‌آموز و ۱۵۰ معلم شهید دارد و سراسر این استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است؛ همان دانش آموزانی که در مکتب قرآن درس آموختند و ره صدساله را یک‌شبه پیمودند.

وی با بیان اینکه اصفهان صاحب‌سبک و تمدن دینی و قرآنی است و یکی از مهم‌ترین استان‌ها در امر ترویج معرفت اهل‌بیت (ع) است، ادامه داد: اقداماتی که در راستای ترویج انقلاب اسلامی در جهان اتفاق افتاد، در جهت گسترش فرهنگ قرآنی بود؛ باید سند تحول بنیادین را به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در کشور عملیاتی کنیم که هدف اصلی آن رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه تعریف شده در قرآن کریم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اینکه سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: دانش‌آموزان تمام ساحتی تربیت شوند و مهم‌ترین ساحت تربیتی دانش‌آموز، ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی است و این هدف مهم با گسترش فرهنگ نورانی قرآن کریم میسر می‌شود.

وی گفت: کانون‌های قرآنی بهتر می‌توانند محل تربیت محله باشد و دانش‌آموزانی را که در دوره‌ای تحت تأثیرات القائاتی قرار گرفتند، گرد هم آورند و به تربیت قرآنی نائل کنند.

ابراهیمی با اشاره به تحصیل حدود یک میلیون دانش‌آموز و حضور ۱۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته در کلاس‌های درس استان اصفهان، تأکید کرد: تلاش و همت باید بر این باشد تا امانت‌های جامعه که همان دانش‌آموزان هستند را در مراکز دارالقرآن به تربیت قرآنی برسانیم و موظف هستیم که شرایط مناسب و ویژه‌ای را رقم بزنیم تا مراکز شاداب، بانشاط و با برنامه باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدانی همچون خرازی، ردانی‌پور، کاظمی، همت، شمس‌آبادی، اشرفی اصفهانی که ستارگان این شهر هستند، از همین مراکز قرآن تقدیم نظام مقدس جمهوری انقلاب اسلامی شدند و مراکز دارالقرآن و مراکز مشابه می‌توانند برای تمدن اسلامی و برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) سربازان صالح تربیت کنند.

کد خبر 614918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.