ویتامینی که به کاهش سردردهای مزمن کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین B1 در کاهش سردردهای میگرنی موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر مصرف ویتامین‌ها بر کاهش سردردهای مزمن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱۳ هزار شرکت‌کننده را مورد ارزیابی قرار دادند. از میان این افراد، ۲۷۴۵ نفر در سه ماه گذشته سردرد شدید یا میگرن را تجربه کرده بودند. محققان در این مطالعه دریافت ۲۴ ساعته تیامین و ریبوفلاوین در رژیم‌غذایی را با مشاهده داده‌های جمع‌آوری شده از مصاحبه‌های کامپیوتری شرکت‌کنندگان مورد مطالعه قرار دادند.

محققان در این مطالعه، ارتباط بین دو ویتامین B، تیامین (ویتامین B1) و ریبوفلاوین (ویتامین B2) و تجربه سردردهای شدید یا میگرن را بررسی کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف رژیم غذایی حاوی ویتامین B تیامین ممکن است به پیشگیری از بروز میگرن در برخی افراد کمک کند.

یافته‌های به دست آمده نشان‌دهنده یک عامل محافظتی است که ممکن است به بهبود نتایج برای افرادی که میگرن را تجربه می‌کنند، کمک کند. متخصصان معتقدند که تیامین در تنظیم سطوح مغزی انتقال‌دهنده عصبی سروتونین مهم است. ناهنجاری در عملکرد سروتونین به طور مستقیم در پاتوفیزیولوژی میگرن دخیل است. سردردهای میگرنی می‌تواند دردناک باشد و کنترل آن نیز دشوار است. علائم و زمان خاص برای هر فرد مبتلا نیز متفاوت است.

کد خبر 614658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.