توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در کالیفرنیا

یکی از شرکت‌های تاسیسات برق در سانتا روزای کالیفرنیا به نصب ۷۲ ایستگاه شارژ در شهرهای سونوما و مندوسینو پرداخته است، ضمن این‌که در نظر دارد با استفاده از سرمایه‌های محلی شکاف‌های شارژ را در سراسر بزرگراه‌های روستایی به حداقل برساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از آغاز «طرح کاهش تورم فدرال» مردم کالیفرنیا بیش از گذشته به خرید خودروهای الکتریکی روی آورده‌اند و همین امر، نیاز به ایستگاه‌های شارژ این وسایل نقلیه سبز را به طور چشمگیری افزایش داده است. گزارش‌ها حاکی است که در سال ۲۰۱۹، بودجه شش میلیون و ۷۵۰ هزار دلاری از سوی کمیسیون انرژی کالیفرنیا برای توسعه ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی صرف شد، ضمن این‌که سرمایه‌گذاران، دولت‌ها و نهادهای غیردولتی بسیاری نیز به صرف بودجه‌های اشتراکی کلانی برای گسترش این ایستگاه‌ها پرداختند. شواهد حاکی از آن است که با وجود این اقدامات، همچنان بسیاری از دارندگان خودروهای الکتریکی با مشکل کمبود ایستگاه‌های شارژ مواجه هستند و همین امر، برنامه‌ریزان را به اعمال اقدامات بیشتری در این زمینه سوق داده است.

مناطقی از سوناما و مندوسینو با بیشترین قابلیت نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی به‌تازگی میزبان ۷۲ ایستگاه جدید بوده است که در میان آن‌ها بعضی از ایستگاه‌ها امکان شارژ سریع را برای کاربران فراهم می‌آورد. در واقع، از این تعداد ۹ مورد قابلیت شارژ سریع را دارد، حال آن‌که ۶۳ ایستگاه از نوع شارژرهای سطح دو است.

مدیران سونوما و مندوسینو ادعا کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۳ به نصب ۴۸ ایستگاه شارژ سریع و ۶۱ ایستگاه سطح دو خواهند پرداخت که این اقدام، افزایش قابل‌توجه کاربران خودروهای الکتریکی را در پی خواهد داشت و مزایای بی‌شمار کاهش انتشار گازهای آلاینده را برای شهر و شهروندان به ارمغان خواهد آورد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر ۹۵۴ ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر کالیفرنیا فعال است که به ادعای مقامات این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵۰ هزار مورد خواهد رسید. در جولای ۲۰۲۲، بیش از ۸۰۰ هزار دلار برای احداث ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای الکتریکی در مناطقی با کمترین دسترسی به این خدمات مورد استفاده قرار گرفت که بهبود قابل توجه رضایتمندی دارندگان این خودروها را در پی داشت و حتی حاکی از افزایش این وسایل نقلیه سبز در مناطق مورد نظر بود.

توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در کالیفرنیا

کد خبر 612620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.