پیاده‌راه گردشگری بارسلونا متحول می‌شود

مسئولان شهرداری بارسلونا برای افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و زیباسازی، پروژه تحول‌آفرین بلوار گردشگری شهر موسوم به «لا رامبلا» را اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معروف‌ترین بلوار عابرپیاده بارسلونا موسوم به «لا رامبلا» شاهد شروع یک پروژه جدید در شهر خواهد بود که شامل بازسازی و بهسازی منطقه است. هدف از انجام این ابتکار که قرار است تا سال ۲۰۳۰ ادامه داشته باشد، فقط زیباسازی چهره این منطقه نمادین نیست، بلکه مقصود اصلی، بازگرداندن احساس تعلق جامعه به آن است؛ به قول شهردار شهر، هدف ایجاد تغییرات «گردش‌زدایی» مرکز تاریخی پایتخت بخش خودمختار کاتالونیای اسپانیا است.

پروژه کلی در پنج مرحله مجزا تکامل خواهد یافت که اولین مرحله در منطقه «دراسانس»، نزدیک‌ترین مکان به دریا، در کنار بنای تاریخی کلمبوس آغاز شده است و تکمیل آن ۱۸ ماه طول می‌کشد.

بارسلونا مدت‌ها است که به دلیل خستگی ناشی از تصویر جهانی بیش از حد توریستی خود شناخته شده است و تاکنون هم ساکنان و هم مقامات محلی سیاست‌های مختلفی را برای مقابله با آن اعمال کرده‌اند. بحث این است که گردشگری انبوه، بخش‌هایی از شهر را برای مردم محلی غیرقابل زندگی کرده است.

پیاده‌راه گردشگری بارسلونا متحول می‌شود

به گفته شورای شهر، بازسازی «لا رامبلا» به تشویق استفاده از این مکان برای مقاصد اجتماعی کمک می‌کند و بخشی از هدف بزرگ‌تر شهرداری برای تبدیل کل بلوار به یک گردشگاه راحت، سبز، محیط دوستانه و فرهنگی با فضای بیشتر برای عابران پیاده است.

شهردار در این رابطه گفته بودجه‌ای که برای این منظور کنار گذاشته شده است، برای مواردی مانند مسکن عمومی و فروشگاه‌های حفاظت‌شده عمومی برای اطمینان از تنوع در بخش خصوصی اختصاص می‌یابد که اکنون در درجه اول، هدف قرار دادن انبوه گردشگرانی است که از بلوار عبور می‌کنند.

در این بلوار، ارتفاع جاده با پیاده روها برابر می‌شود و دکل‌های امنیتی نصب می‌شود. فقط وسایل نقلیه ساکنان و همچنین حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه، وسایل نقلیه اضطراری و اتومبیل‌هایی که از پارکینگ در منطقه استفاده می‌کنند، مجاز به تردد خواهند بود.

«لا رامبلا» جدید دارای حدود ۱۰۰ نیمکت و همچنین طراحی جدید و یکپارچه سیستم روشنایی در کل بلوار خواهد بود.

پیاده‌راه گردشگری بارسلونا متحول می‌شود

کد خبر 611263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.