مزایای طبیعت‌گردی برای سلامت چیست؟

طبیعت‌گردی باعث استحکام استخوان‌ها، بهبود سلامت قلب، بهبود خواب، تقویت سیستم ایمنی، درمان افسردگی، بهبود حافظه کوتاه مدت و کاهش التهاب بدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبیعت‌گردی و حضور در طبیعت با تجربیات لذت‌بخشی همراه است. هوای تازه و تماشای منظره‌های زیبا نشاط‌آور است و تجربه آن‌ها باعث می‌شود روحیه بهتری داشته باشیم. در ادامه به مزایای طبیعت‌گردی برای سلامت می‌پردازیم:

استحکام استخوان‌ها

نور آفتاب از منابع مهم برای تأمین ویتامین D بدن است؛ با تابش نور خورشید بدن قادر به تولید ویتامین D است و می‌تواند کلسیم مورد نیاز را جذب کند. گردش و تفریح در طبیعت از ساده‌ترین روش‌های جذب نور آفتاب و به دنبال آن ویتامین D است؛ جذب این نوع ویتامین به استحکام استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند.

بهبود سلامت قلب

تنفس در هوایی تمیز عملکرد جسم را بهبود می‌بخشد و به افراد در داشتن بدنی سالم یاری می‌کند. متخصصان معتقدند که طبیعت‌گردی ورزشی مناسب برای تنظیم ضربان قلب است. با فعالیت و تحرک بیشتر، نیرو و استقامت بدن نیز بیشتر خواهد شد که این اتفاق نشانه بهبود سلامت ضربان قلب است. علاوه بر این نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی در طبیعت باعث پایین آمدن فشار خون افراد می‌شود.

بهبود خواب

همه فعالیت‌های ورزشی تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب دارند. طبیعت‌گردی نیز به انرژی زیادی نیاز دارد که باعث آماده شدن بدن برای خواب باکیفیت در شب می‌‎شود. خواب خوب شبانه باعث شادابی بیشتر در طول روز می‌شود. بهبود خواب از طریق فعالیت ورزشی نیازمند حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت در طول هفته است.

تقویت سیستم ایمنی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وقت‌گذرانی در طبیعت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. بنابراین با طبیعت‌گردی می‌توانید خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت نوع اول و ام‌اس را کاهش دهید.

درمان افسردگی

طبیعت‌گردی یکی از بهترین روش‌ها برای مبارزه با افسردگی است. گشت‌وگذار در طبیعت با وجود آرامشی که به فرد می‌دهد برای سلامت روان مفید است. متخصصان نیز معتقدند که یکی از راه‌های مقابله با افسردگی حضور در طبیعت است.

بهبود حافظه کوتاه مدت

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که زمانی را در طبیعت سپری می‌کنند، عملکرد بهتری در زمینه حافظه کوتاه مدت خود دارد. به طوری که افراد شرکت‌کننده در یک مطالعه مرتبط که در فضایی طبیعی پیاده‌روی کرده بودند، عملکردشان در تست حافظه کوتاه مدت بهتر از افرادی بود که در خیابان پیاده‌روی کرده بودند.

کاهش التهاب بدن

التهابات شدید بدن با طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های خودایمنی، التهاب روده، افسردگی و سرطان مرتبط است. سپری کردن زمان در طبیعت می‌تواند به کنترل این مسائل کمک کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که زمانی را در طبیعت سپری می‌کنند در مقایسه با افرادی که در شهر بودند، میزان التهابات کمتری داشتند.

کد خبر 610094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.