خواب کافی شبانه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خواب کافی شبانه به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تاثیر خواب بر عملکرد سیستم ایمنی بدن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۴ بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند. از هر یک از شرکت‌کنندگان درخواست شد هر شب ۷.۵ ساعت به مدت شش هفته بخوابند یا هر شب شش ساعت بخوابند. سپس آن‌ها شش هفته دیگر را سپری کردند و در آن مدت طبق عادات قبلی خود می‌خوابیدند. محققان نمونه خون شرکت‌کنندگان را صبح و بعدازظهر در هفته‌های پنجم و ششم هر دو بخش مطالعه را جمع‌آوری کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بزرگسالانی که به اندازه کافی نمی‌خوابیدند، میزان مونوسیت‌های در حال گردش تعداد سلول‌های بنیادی ایمنی در خون بالاتر بود و شواهدی از فعال شدن سیستم ایمنی وجود داشت. خواب بر عملکرد بهینه تقریباً هر سلول و اندام بدن تاثیر می‌گذارد. همچنین، خواب می‌تواند یک اثر محافظتی در برابر شرایط مختلف از جمله بیماری قلبی، سرطان و زوال عقل داشته باشد.

به گفته پژوهشگران، خواب شبانه کافی برای اکثر بزرگسالان، هفت تا هشت ساعت خواب بدون وقفه در هر شب است. افراد مسن به حدود هفت تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند، کودکان نیز باید حدود هشت تا ۱۰ ساعت در شب بخوابند. ایجاد الگوهای سالم خواب بسیار مهم است، زیرا خواب کافی ممکن است شدت شرایط التهابی را کاهش دهد.

کد خبر 607744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.