سالمندان سحرخیز در طول روز سرحال‌تر هستند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مسنی که هر روز زود از خواب بیدار می‌شوند، ممکن است ذهن هوشیارتر و علائم افسردگی کمتر داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر سحرخیزی بر سلامت روان افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۸۰۰ بزرگسال با میانگین سنی ۷۳ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد به مدت یک هفته به صورت مداوم از مانیتور مچ‌دست استفاده می‌کردند تا میزان حرکت خود را اندازه بگیرند. آن‌ها همچنین پرسشنامه‌هایی را تکمیل کردند که علائم افسردگی و توانایی‌های فکری را ارزیابی می‌کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سالمندانی که زودتر از ساعت هفت صبح از خواب بیدار شده بودند و ۱۵ ساعت در روز تحرک و فعالیت داشتند، با خطر کمتر بروز اختلالات شناختی خفیف روبه‌رو شده بودند و نمرات افسردگی پایینی داشتند. محققان خاطرنشان کردند سالمندان باید تحریک ذهنی داشته باشند، همچنین لازم است ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنند و به تدریج آن را به ۳۰ دقیقه افزایش دهند.

تنظیم برنامه خواب منظم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پس از بازنشستگی، افراد مسن هنوز باید زود از خواب بیدار شوند و یک روال عادی را برای ساختار بخشیدن به روزهای خود در نظر بگیرند. افراد مسن‌تری که افسرده هستند یا اختلالاتی در حافظه و تفکر دارند به احتمال زیاد عادت‌های خواب نامنظم داشتند و تمایل دارند کمتر با دیگران در ارتباط باشند. تنظیم برنامه خواب منظم، فعال نگه داشتن بدن و ذهن در طول روز از عادات افراد سالم است.

کد خبر 607043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.