کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بهبود سلامت روان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث بهبود سلامت روان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بهبود سلامت روان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۶۴۲ داوطلب را انتخاب کردند و آن‌ها را به صورت تصادفی به چهار گروه تقریباً مساوی تقسیم کردند. گروه اول مصرف روزانه خود در شبکه‌های اجتماعی را ۳۰ دقیقه کاهش دادند، گروه دوم همزمان با ادامه استفاده منظم از رسانه‌های اجتماعی، فعالیت بدنی خود را روزانه ۳۰ دقیقه افزایش دادند.

گروه سوم هر دو را ترکیب کردند و زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی را کاهش دادند و فعالیت بدنی را افزایش دادند. محققان یک گروه کنترل نیز در نظر گرفتند که هیچ تغییر رفتاری نداشتند. شرکت‌کنندگان قبل و در طول مطالعه و همچنین به مدت شش ماه پس از آن مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌کنندگانی که ورزش را جایگزین رسانه‌های اجتماعی کرده بودند، احساس رضایت بیشتر و افسردگی و استرس کمتری داشتند.

به گفته محققان، اثرات مثبت دوره دو هفته‌ای تا شش ماه پس از پایان مطالعه ادامه داشت. ورزش کردن و تماشای کمتر صفحه‌نمایش مزایایی برای سلامت روانی به همراه دارد. راه‌های مختلفی برای کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که افراد می‌توانند با انجام دادن آن‌ها به بهبود سلامت روان خود کمک کنند.

کد خبر 605254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.