مزایای نوشیدن آب با معده خالی چیست؟

نوشیدن آب گرم با معده خالی باعث کاهش وزن، تسکین گلودرد، برطرف کردن یبوست، بهبود گردش خون، بهبود هضم غذا و دفع سموم بدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۵۰ تا ۷۰ درصد جرم بدن ما از جمله پوست، بافت، سلول و اندام‌های بدن از آب تشکیل شده است، بنابراین کمبود آب می‌تواند باعث بروز یبوست، آلرژی، فشار خون بالا و بسیاری از مشکلات دیگر برای سلامتی انسان شود. نوشیدن آب به ما کمک می‌کند که تفکر، تمرکز و قوه ادراک بهتری داشته باشیم و باعث افزایش سطح انرژی بدن نیز می‌شود. در ادامه به بررسی مزایای نوشیدن آب با معده خالی می‌پردازیم:

کاهش وزن

نوشیدن مقدار زیاد آب به کاهش وزن اضافی کمک می‌کند، زیرا باعث می‌شود احساس سیری بیشتری داشته باشید در نتیجه کمتر غذا مصرف می‌کنید. با نوشیدن آب گرم، دمای بدن افزایش پیدا می‌کند و باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه سوزاندن کالری بیشتر می‌شود.

تسکین گلودرد

نوشیدن آب با معده خالی یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی است، آب گرم ماده چسبناک غلیظی که از غشای محیطی ترشح شده است را حل می‌کند و به خارج شدن آن از مجاری تنفسی کمک می‌کند. با نوشیدن آب گرم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از خود در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت کنید.

برطرف کردن یبوست

یبوست به دلیل ننوشیدن آب کافی رخ می‌دهد؛ آب گرم به انقباض روده‌ها کمک می‌کند و به برطرف شدن یبوست کمک می‌کند. نوشیدن آب گرم باعث می‌شود غذا سریع‌تر تجزیه شود، در این صورت درد ناشی از یبوست کاهش پیدا می‌کند.

بهبود گردش خون

نوشیدن آب و هیدراته ماندن بدن می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. آب گرم یک گشاده کننده عروق است، به این معنا که می‌تواند رگ‌های خونی را گسترش دهد و جریان خون را افزایش دهد.

بهبود هضم غذا

آب گرم می‌تواند دستگاه گوارش را فعال کند و خطر ابتلاء به یبوست را کاهش دهد، زیرا می‌تواند غذا را سریع‌تر تجزیه کند. به همین دلیل برخی افراد تمایل دارند پس از مصرف غذا چای بنوشند تا معده خود را تسکین دهند.

دفع سموم بدن

کلیه قادر است سموم و مواد زائد خون و ادرار را دفع کند. برای بهبود عملکرد صحیح کلیه، لازم است افراد به میزان کافی آب بنوشند، زیرا آب یک سم‌زدای عالی است. این ماده سموم بدن را از طریق عرق و ادرار دفع و کمک شایانی به حفظ سلامتی می‌کند.

کد خبر 604971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.