آزمایش بالینی داروی جدید آبله میمون انجام شد

یک جفت آزمایش بالینی جدید در حال انجام است که اثربخشی یک داروی جدید آبله میمون و یک استراتژی جدید برای ارائه واکسن آبله میمون آزمایش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ارتباط اسپند با لاغری چیست؟

لاغری با اسپند روشی نوین و کاملاً اثبات شده برای افرادی است که قصد کاهش وزن و تناسب اندامشان را دارند. با توجه به طبیعت گرم اسفند این ماده می‌تواند در زمینه لاغری بسیار سودمند بوده و اثرات اعجاب بر انگیزی به همراه داشته باشد یکی از راه‌های کم کردن دور شکم استفاده از گیاه اسفند می‌باشد. اسفند یا اسپند ۷۰ مرض را درمان می‌کند، گرم و خشک است و وزن را کم می‌کند.

آزمایش بالینی داروی جدید آبله میمون انجام شد

یک جفت آزمایش بالینی جدید در حال انجام است که اثربخشی یک داروی جدید آبله میمون و یک استراتژی جدید برای ارائه واکسن آبله میمون آزمایش می‌کند. کارآزمایی دارویی بالینی فاز سه جدید، تکوویریمات را که به نام TPOXX نیز شناخته می‌شود، در میان کودکان و بزرگسالان مبتلا به عفونت آبله میمون در ایالات متحده ارزیابی خواهد شد. محققان مؤسسه ملی بهداشت در حال ثبت نام ۵۰۰ نفر در سراسر کشور برای شرکت در این مطالعه هستند.

در حال حاضر، تکوویریمات یک داروی مورد تأیید FDA است که برای درمان آبله استفاده می‌شود. محققان می‌گویند این دارو با جلوگیری از خروج ذرات ویروس از سلول‌های انسانی از انتشار ویروس در سراسر بدن جلوگیری می‌کند. TPOXX پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که هم در ویروس واریولا که باعث آبله می‌شود و هم در ویروس آبله میمون وجود دارد.

اهمیت داشتن رژیم غذایی استاندارد

داشتن یک رژیم استاندارد برای سلامتی ضروری است و از شما در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند مشکلات قلبی، دیابت و سرطان، محافظت می‌کند. در چنین رژیمی، خوردن انواع غذاهای سالم و مصرف کم‌تر نمک، قند، چربی‌های ترانس اشباع توصیه می‌شود.

برخی رژیم‌های غیراصولی، معمولاً به‌صورت دوره‌ای ترند شده که می‌خواهند در کوتاه‌مدت معجزه کنند، در حالی‌که به‌عنوان روتین زندگی پیشنهاد نمی‌شوند. این رژیم‌ها برخی گروه‌های غذایی را کامل حذف کرده و برخی دیگر را در حجم زیاد در رژیم می‌گنجانند. در ادامه شما را با معروف‌ترین انواع رژیم غذایی و مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌کنیم.

خوابیدن با چراغ روشن به قلب آسیب وارد می‌کند

مطالعات زیادی درباره بررسی تأثیر نور صفحه‌نمایش‌ها بر کیفیت خواب و سلامت انجام شده است، بخش عمده‌ای از این مطالعات بر تأثیر قرار گرفتن در معرض نور بر ریتم شبانه‌روزی متمرکز بوده و نشان داده است که اختلال‌هایی به دنبال قرار گرفتن در معرض نور ایجاد می‌شود که خطر بروز سرطان، بیماری‌های قلبی و چاقی را افزایش می‌دهد. آنچه کمتر شناخته شده، قرار گرفتن در معرض نور هنگام خواب و اثر آن بر سلامتی است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر نور هنگام خواب بر سلامت قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۲۰ فرد جوان و سالم را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول دو شب متوالی را در یک آزمایشگاه خواب تحت نور کم گذراندند، در حالی که گروه دیگر یک شب را در نور ضعیف و شب دیگر را در نور متوسط خوابیدند.

مصرف استروئیدها بر ساختار مغز تأثیر می‌گذارد

«گلوکوکورتیکوئیدها» که معمولاً به عنوان استروئیدهای تجویزی شناخته می‌شوند، دسته‌ای از داروها هستند که برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ممکن است باعث بروز بعضی عوارض جانبی بالقوه نیز بشوند. گروهی از محققان هلندی پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که استروئیدهای تجویز شده باعث تغییرات ساختاری و حجمی در ماده سفید و خاکستری مغز می‌شوند.

پزشکان معمولاً «کورتیکواستروئیدها» را برای کمک به کاهش التهاب بدن، سرکوب سیستم ایمنی بدن یا تعادل سطح هورمون تجویز می‌کنند. آن‌ها ممکن است استروئیدها را برای بیماری‌هایی مانند آسم، بیماری انسداد مزمن ریه، بیماری التهابی روده، لوپوس، روماتیسم مفصلی و ام‌اس تجویز کنند. استفاده طولانی مدت از گلوکوکورتیکوئیدها خطر ابتلاء به عوارضی مانند افزایش اشتها، افزایش وزن، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت و تغییرات خلقی و افسردگی را افزایش می‌دهد.

تحقیقات قبلی بر افراد مبتلا به کوشینگ که دارای میزان بسیار بالایی از گلوکوکورتیکوئید کورتیزول در بدن خود هستند، نشان می‌دهد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گلوکوکورتیکوئیدها می‌تواند بر عملکرد و ساختار مغز تأثیر بگذارد. دانشمندان معتقدند که یافته‌های مطالعاتی از این قبیل به توضیح بعضی از عوارض جانی روان‌پزشکی استروئیدهای تجویز شده کمک می‌کند، البته لازم است پژوهش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 604077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.