تدابیر بوراس سوئد برای افزایش مشارکت شهروندان

شهرداری بوراس سوئد با راه‌اندازی سامانه خدمات آنلاین ارائه پیشنهاد، قصد دارد شهروندان را بیش از پیش در مدیریت امور شهری مشارکت دهد تا حس تعلق به شهر را برای آن‌ها افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، شهر بوراس سوئد، خدمات آنلاین جدید خود را ارائه کرد که از طریق آن ساکنان می‌توانند به راحتی ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در مورد چگونگی انجام پروژه‌های شهری در اختیار شهرداری قرار دهند. برای استفاده از سرویس جدید، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و همه می‌توانند پیشنهادهای خود را ارائه دهند و حتی جالب‌تر اینکه می‌توانند به نظرات دیگران نیز رأی دهند.

شهروندان بوراس اگر ایده‌ای برای ایجاد تغییری داشته باشند، می‌توانند پیشنهاد خود را به همراه نام، ایمیل و کد پستی وارد کنند، سپس یک مدیر، مطلب ارسالی را بررسی می‌کند. اگر نکته مدنظر در محدوده مسئولیت شهر بوراس باشد و هیچ نفر دیگری پیشنهاد مشابهی ارائه نکرده باشد، نظر شهروند طی پنج روز کاری منتشر خواهد شد.

تدابیر بوراس سوئد برای افزایش مشارکت شهروندان

پراولوف هوگ، رئیس گروه آماده‌سازی برای مشارکت شهروندان در شهر می‌گوید: "هدف، ارائه پیشنهادات برای بهبود و توسعه بوراس است و این کار باید تا حد امکان برای شهروندان آسان باشد."

پیشنهاد شهروندان به مدت ۹۰ روز منتشر می‌شود و در این مدت هر کسی می‌تواند به آن رأی دهد. در صورت کسب ۱۰۰ رأی یا بیشتر، پیشنهاد به تصمیم‌گیرندگان کمیته تحویل داده می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

هدف کلی این خدمات، مشارکت مردم در فرآیندهای دموکراتیک است، چراکه دو مورد از مأموریت‌های اولیه شهر بوراس ارائه خدمات شهری خوب و حفظ دموکراسی است. شهر بوراس برای اینکه بتواند خدمات شهری خود را توسعه دهد، باید از نیازهای شهروندان مختلف خود آگاهی داشته باشد.

شهرداری بوراس، برای سالمندان یا افرادی که هنوز به فرآیندهای دستی و قدیمی عادت دارند نیز راه چاره‌ای را در نظر گرفته است و آن‌ها می‌توانند نظرات خود را به صورت کتبی یا تماس تلفنی در اختیار مسئولان قرار دهند.

کد خبر 602193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.