ورزش خطر مرگ زودهنگام سالمندان را کاهش می‌دهد

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ورزش می‌کنند کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ورزش بر مرگ زودهنگام افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف تقریباً ۲۷۳۰۰۰ مرد و زن بین ۵۹ تا ۸۲ سال که بخشی از یک مطالعه رژیم غذایی و سلامتی بودند را بررسی کردند. پیاده‌روی روزانه، آهسته دویدن، شنا کردن و بازی تنیس از جمله مواردی است که محققان آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که می‌دوند، دوچرخه‌سواری می‌کنند، شنا می‌کنند، ورزش‌های هوازی دیگری انجام می‌دهند، ورزش‌های راکتی انجام می‌دادند یا پیاده‌روی می‌کردند، ۱۳ درصد کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کردند در معرض خطر مرگ‌ومیر در طول دوره مطالعه بودند. کاهش خطر مرگ‌ومیر با توجه به ورزشی که افراد انجام می‌دهند، متفاوت است.

داده‌ها نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های راکتی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد، دویدن نیز خطر مرگ ناشی از سرطان را تا ۱۹ درصد کاهش می‌دهد. ورزش از روش‌های مختلف باعث افزایش طول عمر می‌شود؛ به طوری که باعث کاهش چربی بدن، کاهش فشار خون و کاهش التهاب در بدن می‌شود. لزومی ندارد که سطح فعالیت شدید باشد حتی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در روز نیز واقعاً مؤثر است.

توصیه شده است که بزرگسالان ۲.۵ تا پنج ساعت فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط در هفته یا ۱.۲۵ تا ۲.۵ ساعت فعالیت شدید داشته باشند. حتی داشتن فعالیت کمتر از مقدار توصیه شده نیز مزیت دارد. محققان متوجه شدند خطر مرگ زودهنگام در میان افرادی که فعالیت بدنی دارند در مقایسه با افرادی که اصلاً ورزش نمی‌کنند تا پنج درصد کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 601083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.