اهمیت میزان کالری دریافتی در سلامت قلب

کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: میزان انرژی دریافتی روزانه باید به شکلی باشد که بتوانیم فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهیم و در کنار این مسئله، سلامت جسمانی را نیز حفظ کنیم و به تعادلی بین انرژی دریافتی و مصرفی دست‌ یابیم.

فیروزه سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه به دلیل فرارسیدن «هفته جهانی قلب» تلاش می‌کنیم که آگاهی مردم را در زمینه سلامت این عضو حیاتی افزایش دهیم، اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح در سلامت جامعه، تغذیه سالم است تلاش می‌کنیم به مناسب روز جهانی قلب، بیشتر پیرامون تغذیه بیماران قلبی اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهیم.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان ادامه داد: نکاتی که پیرامون تغذیه سالم مطرح می‌شود، تنها مخصوص بیماران قلبی نیست، بلکه افرادی که تلاش دارند سلامت جسمانی خود را ارتقا دهند نیز می‌توانند از این نکات بهره‌مند شوند و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

وی اشاره کرد: درواقع اصول کلی رژیم غذایی مناسب بیماران قلبی، مشابه همان اصول کلی است که در تغذیه سالم مطرح می‌شود.

سجادی در رابطه با میزان کالری دریافتی روزانه گفت: یکی از مسائلی که در زمینه سلامت بسیار حائز اهمیت است و نخستین عامل محسوب می‌شود که باید آن را به تعادل برسانیم، میزان انرژی دریافتی و انرژی مصرفی روزانه است.

وی تصریح کرد: میزان انرژی دریافتی روزانه باید به شکلی باشد که بتوانیم فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهیم و در کنار این مسئله سلامت جسمانی را نیز حفظ کنیم و به تعادلی بین انرژی دریافتی و مصرفی دست‌یابیم.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان افزود: نکته قابل توجه در دریافت کالری، این است که باید طی هر ۱۰ سال مخصوصاً در دوره بزرگسالی، میزان کالری دریافتی را حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کالری کاهش دهیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: در دوران بزرگسالی متابولیسم بدن کاهش یافته و سوخت و ساز بدن کم‌تر می‌شود که به موجب این مسئله استعداد بیشتری در افزایش وزن پیدا می‌کنیم به همین دلیل لازم است که میزان کالری دریافتی روزانه را کاهش دهیم.

سجادی گفت: اگر در سن ۵۰ سالگی مقدار مشخص کالری دریافت می‌کنید باید تا سن ۶۰ سالگی این میزان را حدود ۷۰ الی ۱۰۰ کالری کاهش دهید؛ البته این مقادیر تنها برای افرادی صحیح است که دارای وزن ایده‌آل هستند.

کد خبر 600795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.