پیاده‌روی چه تاثیری بر افزایش عمر افراد دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی روزانه می‌تواند باعث افزایش طول عمر افراد ۸۰ سال به بالا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین راه رفتن و خطرات مرگ ناشی از علل مختلف، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۷۰۰۰ کره‌ای ۸۵ ساله و بالاتر را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴، پرسش‌نامه‌ای درمورد فعالیت بدنی در اوقات فراغت، ازجمله زمانی که برای پیاده‌روی با سرعت آهسته سپری می‌کردند، فعالیت با شدت متوسط مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی سریع و فعالیت‌های شدید مانند دویدن تکمیل کردند.

محققان افراد شرکت‌کننده در مطالعه را براساس زمانی که هر هفته با سرعت کم راه می‌رفتند، گروه‌بندی کردند. حدود ۵۷.۵ درصد پیاده‌روی آهسته انجام نمی‌دادند. ۸.۵ درصد کمتر از یک ساعت پیاده‌روی کردند، ۱۲ درصد یک تا دو ساعت پیاده‌روی کردند، نزدیک به ۹ درصد دو تا سه ساعت پیاده‌روی کردند و کمی بیش از ۱۳ درصد بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که حداقل یک ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کردند در مقایسه با افراد غیرفعال، ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی در طول دوره مطالعه بودند. براساس مطالعه جدید، همه بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید داشته باشند.

به گفته پژوهشگران، پیاده‌روی با احتمال کمتر مرگ در میان افراد مسن مرتبط است، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید انجام می‌دهند یا خیر؟

کد خبر 600780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.