نگاه ویژه به برنامه‌های روز جهانی قلب در اصفهان

یک پژوهشگر قلب گفت: برنامه‌هایی که طی یک هفته به‌مناسبت روز جهانی قلب برگزار می‌شود، شامل آموزش چهره‌به‌چهره و ایجاد غرفه‌هایی در گذرهای فرهنگی اصفهان است.

حمید شمس‌الکتابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برگزاری هفته جهانی قلب در ایران به‌خصوص استان اصفهان سابقه طولانی دارد، اظهار کرد: طی دو دهه اخیر انجمن دوستان قلب که یک سازمان مردم‌نهاد است در اصفهان تأسیس شده و هر سال با همکاری ارگان‌های مختلف، این روز را به مدت یک هفته جشن می‌گیرد.

وی افزود: این سازمان با همکاری پژوهشکده قلب‌وعروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارگان‌های مختلفی مانند شهرداری، هیئت‌های ورزشی ازجمله ورزش‌های همگانی مانند دوچرخه‌سواری و شرکت‌هایی که به‌دنبال ایجاد یا ارائه مواد غذایی سالم هستند، اقداماتی را برای برگزاری روز جهانی قلب انجام می‌دهد.

این پژوهشگر قلب‌وعروق ادامه داد: معمولاً به دلیل اینکه روز جهانی قلب برمبنای تاریخ میلادی است در تاریخ شمسی اواسط هفته خواهد بود که البته در سال جاری پنجشنبه _هفتم مهرماه_ روز جهانی قلب اعلام شده و معمولاً به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که به مدت یک هفته برنامه‌ها برگزار شود.

وی در رابطه با برنامه‌هایی که برای روز جهانی قلب در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌هایی که طی یک هفته به مناسبت روز جهانی قلب برگزار می‌شود، شامل آموزش چهره به چهره و ایجاد غرفه‌هایی در گذرهای فرهنگی اصفهان مانند گذر چهارباغ و پارک‌های مختلف است.

شمس‌الکتابی افزود: علاوه بر این موارد، طی سال‌های گذشته که شبکه‌های اجتماعی در بین مردم گسترده نبود، بر ارائه مطالب چاپی نیز تاکید می‌شد.

وی در رابطه با شعار روز جهانی قلب ۲۰۲۲ گفت: فدراسیون جهانی قلب که برگزارکننده روز جهانی قلب است، هر سال شعاری را برای این روز اعلام کرده و اهداف و برنامه‌های پیشنهادی خود را پیرامون این شعار هماهنگ می‌کند که این شعار در کشورهای مختلف ترجمه و استفاده می‌شود.

این پژوهشگر قلب‌وعروق ادامه داد: معمولاً شعار روز جهانی قلب برای ایجاد چهارچوبی در برنامه‌های کلی و هدف‌گذاری‌های جهانی انتخاب می‌شود که شعار امسال “Use Heart for Every Heart" است.

کد خبر 598809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.