پیگیری ۱۹۱ درخواست شهروندان قزوینی

سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین گفت: کارکنان سامانه ۱۳۷ تلاش می‌کنند با همراهی و دعوت شهروندان به آرامش، گامی جهت حل مشکلات شهری بردارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، مهدی کوزه‌گرها با اشاره به حضور اعضای شورای شهر در سامانه ۱۳۷ و پاسخگویی به تماس‌های شهروندان، اظهار کرد: حدود ۱۹۱ تماس شهروندان که مشکلات خود را با اعضای شورا در میان گذاشته‌اند، در سامانه ثبت و پیگیری شده و حضور هر یک از اعضا در سامانه بازه زمانی حدود دو ساعت بوده است.

وی افزود: درخواست‌ها بیشتر در مورد مرمت آسفالت فرسوده، ترمیم آسفالت به دلیل حفاری، سد معبر وانت‌بارهای دوره‌گرد، نظافت معابر، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، نصب سرعت‌گیر، تخلف ساختمانی، سد معبر مصالح ساختمانی، تعمیر وسایل ورزشی و بازی در پارک‌ها، آبیاری درختان، هدر رفت آب و لغزش معابر، شست و شوی جوی، رها کردن خاک و نخاله در معابر و افزایش تراکم در برخی از مناطق شهری به ویژه شهرک اندیشه بوده‌است.

سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین با بیان اینکه همه تماس‌های شهروندان پیگیری شده‌است، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد تماس‌ها که ۱۵۲ درخواست بوده انجام و مواردی همچون نظافت معابر، شست‌وشوی مخزن، لایروبی جوی، تخلفات ساختمانی در مدت زمان کوتاه پیگیری شده است.

کوزه‌گرها اضافه کرد: سد معبر وانت‌بارها که یکی از بیشترین درخواست‌ها به سامانه ۱۳۷ بوده، به تازگی با اقدام ضربتی تقریباً در بیشتر نقاط ساماندهی شده است، اما بعضی از درخواست‌ها همانند مرمت آسفالت در نوبت رسیدگی قرار دارد یا نصب سرعت‌گیر و تعمیر وسایل ورزشی بلافاصله اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری صددرصد سگ‌های ولگرد به دلایل متعدد از جمله شرایط محیطی و ناآگاهی در خصوص نحوه رفتار با حیوانات چندان نمی‌تواند رضایت کامل شهروندان را برآورده کند.

سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تاکید کرد: هرچند اعضای شورا دیدارهای هفتگی با شهروندان داشته و یا بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف شهر دارند، اما مواجهه تلفنی اعضای شورا با شهروندی که انتظار دارد، در لحظه مشکلش حل شود یا گاهی خلاءهای قانونی مساله‌اش را دو چندان کرده، می‌تواند اعضای شورا را نسبت به مسائل شهری حساس‌تر کند و موشکافانه‌تر به شهر بنگرند.

کوزه‌گرها در خصوص روند پیگیری سامانه، گفت: مدتی است سامانه ۱۳۷ تلاش کرده بوروکراسی اداری در پیگیری مشکلات شهروندان را کمتر کند؛ در واقع سامانه، برای تسریع در کار همزمان با رابطان و مدیران عالی مجموعه شهرداری برای حل درخواست‌های شهروندان ارتباط برقرار می‌کند، هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب برای رضایت شهروندان فاصله وجود دارد، اما درصدد کاهش آن هستیم.

وی شنیدن و همدلی را نیاز امروز جامعه دانست و به نقش سامانه ۱۳۷ در برآوردن این نیازها اشاره کرد و گفت: کارکنان سامانه ۱۳۷ تلاش می‌کنند با همراهی و دعوت شهروندان به آرامش، گامی جهت حل مشکلات شهری بردارند.

سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین افزود: با توجه به اینکه بعضی درخواست‌ها زمان‌بر است و به دلیل ساختاری، سامانه ۱۳۷ نقش نظارتی دارد، امکان انجام فوریت وجود ندارد؛ بنابراین شهروندان اطمینان داشته‌باشند صدایشان بی‌کم و کاست به مجموعه شهرداری رسانده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 598704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.