۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
خاطره بازی با کارتون «۱۵ پسر»

موضوع قابل اهمیت در کارتون«۱۵ پسر» جالب و پرماجرا، نشان دادن رفتار مسالمت آمیز این برادران با همدیگر است که برای کودکان دیروز آموزنده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارتون «۱۵ پسر» با نام اصلی The Story of Fifteen Boys بر اساس رمانی از «ژول ورن» که در سال ۱۸۸۸ میلادی نوشته شده بود، برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شد.

این رمان تاکنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده و بر اساس آن چندین فیلم و مجموعه انیمیشنی تولید شده است. کمپانی انیمیشن سازی نیپون، کار ساخت این مجموعه را برعهده داشت که در سال ۱۹۹۰ میلادی ساخت شد. این بار نیز همانند داستان کارتون‌های هیجان انگیز «مهاجران» و «خانواده دکتر ارنست،» شاهد گروهی از افراد هستیم که برای سفری به دور دست‌ها، مجبور می‌شوند در جزیره ناشناخته‌ای، زندگی کنند.

ماجرای کارتون «۱۵ پسر» که نخستین بار در دهه ۶۰ خورشیدی از شبکه یک روی آنتن رفت، از این قرار است که رایان، داناوان، گوردون و دوازده پسر دیگر با کشتی کوچک اسلوگی از بندر اوکلند واقع در زلاندنو سفر دریایی خود را آغاز کرده بودند، درحالی که هیچ‌یک از خدمه کشتی در آن حضور نداشتند.

این کشتی بدون هدف مشخص، به خاطر توفان‌های جنوب اقیانوس آرام، به طرف شرق کشانده می‌شد. بچه‌ها که تعطیلات تابستانی را شروع کرده بودند خیال داشتند به جزایر اطراف جنوب اقیانوس آرام بروند اما یک شب وقتی کاپیتان و خدمه داشتند در رستوران بندر غذا می‌خوردند کشتی از بندر جدا می‌شود و توفان آنها را به جزیره متروکی می‌کشاند، سپس تلاش‌های این ۱۵ پسر برای نجات خود از این جزیره آغاز می‌شود.

کاپیتان و خدمه وقتی فهمیدند که اسلوگی ناپدید شده و فوراً کشتی‌های زیادی را به دنبال آن فرستادند اما در آن توفان جست و جو بی‌فایده بود. خانواده‌ها، با دیدن قطعات شکسته شده‌ای از کشتی، پنداشتند که بچه‌هایشان را از دست داده‌اند، اما غافل از اینکه هر ۱۵ پسر سالم هستند. ۱۵ پسر روزهای پر از ترس و خطر و هیجان را پشت سر می‌گذارند و با موانع سختی مواجه می‌شوند که آنها را به افرادی مستقل و قوی تبدیل می‌کند.

موضوع قابل اهمیت در این داستان جالب و پرماجرا، نشان دادن رفتار مسالمت آمیز این برادران با همدیگر است که برای کودکان دیروز آموزنده بود.

کد خبر 598322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.