خلاقیت لهستان در تبدیل ضایعات الکتریکی

لهستان با ارائه کانتینرهای مخصوص بازیافت ضایعات الکترونیکی، گام بلندی را در جهت پایداری برداشته است. یکی از ابتکارهای شهر چنتستوخووای لهستان، تبدیل ضایعات الکتریکی شهر به کندوهای زنبور عسل است که در نوع خود بینظیر محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چنتستوخووا، شهری با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب لهستان، به آخرین عضو یک پروژه در سراسر این کشور برای بازیافت زباله‌های الکترونیکی تبدیل شده است. با مجموع ۳۲ کانتینر مخصوص، ساکنان نه‌تنها می‌توانند به سرعت و ایمن زباله‌های برقی خود را دفع کنند، بلکه فرصت استفاده از یک پلتفرم آموزشی خلاقانه را نیز دارند.

با این حال، این همه ماجرا نیست؛ شهروندان در هر یک از شهرهای میزبان کانتینرهای مخصوص، می‌توانند این فرصت را داشته باشند که زباله‌های الکتریکی خود را به "مزرعه زنبورداری" خود تبدیل کنند.

چنتستوخووا در مجموع ۳۲ ظروف زباله الکتریکی را به عنوان بخشی از فعالیت‌های مرکز خدمات شهری و پروژه "ضایعات الکتریکی" دریافت کرد که پیش از این در سایر شهرهای دیگر لهستان عملیاتی شده بود. ظروف مشخص، قرمز رنگ است و شامل اینفوگرافیک‌هایی می‌شود که نشان می‌دهد چه نوع تجهیزاتی را می‌توان در آنها دور انداخت.

این طرح با ایده شهر هوشمند و مسئولیت زیست‌محیطی دولت‌های محلی مطابقت دارد. ساکنان می‌توانند به روشی سریع و آسان از دست زباله‌های الکترونیکی خود خلاص شوند. تعداد زیاد کانتینرها به این معنی است که شهروندان دیگر مجبور نخواهند بود زمان خود را برای سفر و جستجوی کانتینر مناسب تلف کنند.

تولید تجهیزات الکترونیکی هر سال در حال افزایش است. با این حال، تجهیزات استفاده نشده، آسیب دیده یا شکسته را می‌توان مجدد استفاده کرد و به این ترتیب بازیافت بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از محیط زیست طبیعی است.

کانتینرها تنها بخشی از رویکرد پایدار و هوشمندانه در مدیریت پسماند لهستان است. مرکز بازیافت مدرسه نیز یک پلتفرم آموزشی مدرن است که در آن برای دانش آموزان، معلمان و والدین، طرح‌های درسی آماده، کارتون‌های آموزشی، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و محتواهای چند رسانه‌ای اختصاص داده شده به مسائل بازیافت، ارائه می‌شود.

مشهودترین پیشرفتی که توسط این پروژه برای ساکنان چنتستوخووا و سایر شهرهای میزبان کانتینرهای اختصاصی به وجود آمده است، ایجاد زنبورستان‌هایی با کندوهای زیست‌محیطی است که بخشی از آنها از مواد بازیافتی این محفظه‌ها ساخته شده است که در نوع خود ابتکار بی‌نظیری زیست‌محیطی است.

خلاقیت لهستان در تبدیل ضایعات الکتریکی

کد خبر 578989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.