بهترین نرم افزار مدیریت دانلود فایل در کامپیوتر + نصب پر سرعت ترین برنامه Download Manager

دانلود فایل‌ های حجیم و دریافت فایل از وب‌ سایت‌ های خاص نیاز به نصب یک اپلیکیشن مدیریت دانلود خوب، روی سیستم است.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر استفاده از مدیریت دانلود کامپیوتر یک اجبار است و نباید به عنوان یک برنامه اضافی به آن نگاه کرد. از معایب استفاده نکردن از بهترین نرم افزار مدیریت دانلود می‌توان به عدم سرعت مطلوب برای دانلود، خراب یا ناقص شدن فایل‌ها، عدم امکان زمان بندی و مرتب کردن فایل‌ها و … اشاره کرد. نرم افزار مدیریت دانلود، می‌تواند مکث کرده و مجدداً بارگیری خود را انجام دهد، یا اینکه فایل را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و دانلود کند که نتیجه آن چند برابر شدن سرعت دانلود می‌شود.

مدیریت دانلود یا دانلود منیجر چیست؟

نرم افزارهایی که به سازماندهی دانلودها از اینترنت می‌پردازد و برای انجام عملیات بارگیری فایل‌ها و در بعضی مواقع بارگذاری فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را نرم افزارهای مدیریت دانلود می‌نامند. دانلود منیجر ها نرم افزارهایی هستند که باعث می‌شوند شما ماکزیمم سرعت دانلود را داشته باشید. یک نرم افزار مدیریت دانلود باید وسیله‌ای فراهم کند تا از خطاها بدون اتلاف کاری که دانلودش تمام شده، بازیابی نماید.

اکثر نرم افزارهای مدیریت دانلود قابلیت ادامه دانلود در زمان‌های دیگر را فراهم می‌کند یا فایل‌ها را به طور مجازی به چند قسمت تقسیم می‌کنند و دانلود هر قسمت به صورت جداگانه انجام می‌شود این کار (تکه‌تکه‌سازی) در موازات دانلود انجام شده و به‌طور پنهانی فرایند دانلود را حتی با وجود محدودیت‌های پهنای باند تسریع می‌کند. نرم افزارهای مدیریت دانلودی که از تکنولوژی جدید Multi-threading پشتیبانی می‌کنند، افزایش سرعت دانلود قابل توجهی دارند.

بهترین نرم افزار مدیریت دانلود فایل در کامپیوتر + نصب پر سرعت ترین برنامه Download Manager

JDownloader 2

JDownloader یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود است که می‌توانید برای PC Windows آن را دانلود و استفاده کنید. اول از همه جالب‌ترین امکان این نرم افزار مدیریت بارگیری، منبع آزاد و کاملاً رایگان بودن آن است. بر خلاف بیشتر برنامه‌های مدیریت دانلود که نسخه رایگان ارائه می‌دهند و به جای آن نرم افزار را همراه با تبلیغ منتشر می‌کنند، با JDownloader می‌توانید از تمام امکانات به صورت رایگان و بدون هیچ گونه تبلیغاتی از آن استفاده کنید.

این نرم افزار مدیریت دانلود اجازه می‌دهد تا کاربران فایل‌ها را بارگیری، متوقف، پهنای باند را محدود کنند، فایل‌های بایگانی را استخراج و.. کنند. برخی دیگر از ویژگی‌های مورد علاقه من از این برنامه شامل بارگیری چندین فایل همزمان، پشتیبانی از قابلیت دانلود از سایت‌های Vimeo و YouTube و… است.

این نرم افزار قدرتمند مدیریت دانلود بیش از ۳۰۰ افزونه دارد که شما می‌توانید با نصب آنها بر روی برنامه امکانات آن را گسترش دهید و با آنها نیازهای خود را برطرف کنید. برای مثال شما می‌توانید با نصب افزونه زمان بندی دانلودها فایل‌های دانلودی خود را مدیریت کنید و در زمان دلخواه دانلود نمائید. با استفاده از این افزونه دیگر لازم نیست فایل‌ها متوقف یا شروع به دانلود کنید، خود نرم افزار به صورت خودکار در زمان تعیین شده دانلود فایل مورد نظر را شروع و متوقف می‌شود. این قابلیت برای دانلود در شب بسیار مفید است.

بهترین نرم افزار مدیریت دانلود فایل در کامپیوتر + نصب پر سرعت ترین برنامه Download Manager

Internet Download Manager

Internet Download Manager معمولاً با نام IDM شناخته می‌شود که احتمالاً یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود برای ویندوز است. بزرگترین ویژگی این نرم افزار قابلیت USP و همگام سازی آسان با مرورگرهای موجود در کامپیوتر است. یکی از بهترین قابلیت‌های این نرم افزار قابلیت ادغام با مرورگرها است که به شما اجازه می‌دهد با کلیک بر روی لینک ها در مرورگر آنها را با استفاده از IDM دانلود کنید. در حالی که با سایر برنامه‌های مدیریت دانلود باید مراحل زیادی را انجام دهید.

از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار محبوب می‌توان به قابلیت مکث، دانلود همزمان چند فایل، سرعت بالای دانلود و موارد دیگر اشاره کرد.

IDM مجهز قابلیت دانلود همزمان از چند اتصال برای دانلود فایل است که این قابلیت در سرعت و دقت سالمی فایل‌های دانلودی می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد و همچنین در مواردی محدودیت‌های سرعت را از طریق سرور بر می‌دارد. این قابلیت همچنین تضمین می‌کند که حتی اگر هنگام دانلود فایل اینترنت شما به مشکل خورد یا اتصال با سرور برای چند لحظه قطع شد با استفاده از اتصالات برقرار شده دیگر دانلود را ادامه دهید.

این نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت همچنین از سرورهای پروکسی، پروتکل‌های FTP و HTTP، فایروال‌ها، وی پی ان ها، کوکی ها، مجوزها، تفکیک فایل‌ها بر اساس نوع فایل و غیره پشتیبانی می‌کند. این یکی از قدرتمندترین دانلود منیجر ها در دنیا است.

Ninja Download Manager

Ninja Download Manager یکی از محبوب ترین برنامه‌های مدیریت دانلود برای ویندوز است. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های جهان است. به این منظور که تا به حال هیچ برنامه مدیریت دانلودی برنامه جایزه بهترین طراحی نشده است. از آنجا که Ninja Download Manager به تازگی ساخته شده است توسعه دهندگان امکان استفاده از بهترین امکانات را داشته‌اند و توانسته‌اند یک نرم افزار مدرن و کاربردی را ایجاد کنند. اگر از ظاهر نسبتاً ساده آن صرف نظر کنیم ، متوجه خواهید شد که Ninja Download Manager یکی از بهترین و پر سرعت ترین برنامه‌های مدیریت دانلود در جهان است.

این نرم افزار از چندین اتصال همزمان برای دانلود فایل‌ها استفاده می‌کند و به همین دلیل سرعت بارگیری را افزایش می‌دهد و سایر ویژگی‌ها مانند مکث و از سرگیری بارگیری، برنامه‌ریزی بارگیری‌ها، دانلود همزمان، ایجاد صف دانلود و موارد دیگر در استفاده از این نرم افزار امکان می‌سازد.

یکی از ویژگی‌های خوب NDM، ویژگی بارگیری‌های متوالی آن است که اطمینان حاصل می‌کند که فایل‌های شما از ابتدا تا انتها به صورت کامل بارگیری می‌شوند، بنابراین به شما امکان می‌دهد بارگیری‌های خود را حتی قبل از اتمام کامل مشاهده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که قبل از بارگیری فایل‌های ویدئویی حجم قسمتی از آنها را دانلود کنید و پس از مشاهده قسمت‌هایی از آن فایل را دانلود کنید.

بهترین نرم افزار مدیریت دانلود فایل در کامپیوتر + نصب پر سرعت ترین برنامه Download Manager

EagleGet

EagleGet یک نرم افزار مدیریت بارگیری همه‌کاره است که می‌تواند با مرورگرهای Chrome ، IE ، Firefox ، Opera ادغام شود و پشتیبانی از پروتکل‌های HTTP ، HTTPS ، FTP ، MMS و RTSP را دارد. این بدان معنی است که این نرم افزار می‌تواند به طور خودکار لینک‌های بارگیری را از مرورگرهای ذکر شده به دست آورد و از این طریق به شما امکان می‌دهد بدون صرف وقت اضافه لینک ها را دانلود کنید. درست مانند سایر نرم افزارهای معرفی شده در این لیست، EagleGet از فناوری پیشرفته چند رشته‌ای برای سرعت بخشیدن به اتصالات استفاده می‌کند. همچنین از کلیه ویژگی‌ها از جمله بارگیری متعدد، امکان مکث و از سرگیری بارگیری، تنظیم اولویت بارگیری، تخصیص پهنای باند و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی‌های EagleGet، جستجو بدافزار و فایل‌های مخرب است که به شما کمک می‌کند با اطمینان بیشتری از اینترنت دانلود کنید. این نرم افزار برای دانلود و استفاده کاملاً رایگان است ولی تبلیغاتی در این نرم افزار نمایش داده می‌شود.

iDownload Manager

iDownload Manager یک ابزار مدیریت دانلود کوچک اما قدرتمند برای ویندوز است. بهترین چیز در مورد iDownload Manager این است که در فروشگاه ویندوز موجود است و این بدان معنی است که شما مجبور نیستید فایل آن را از اینترنت دانلود کنید. وقتی صحبت از ویژگی‌ها می‌شود، نرم افزار iDownload Manager تمام ویژگی‌های مورد انتظار یک نرم افزار مدیریت دانلود را داراست.

این نرم افزار از قابلیت‌های سرعت بارگیری سریع، بارگیری دسته‌ای فایل‌ها، اولویت بندی بارگیری‌ها، تخصیص پهنای باند، مکث و از سرگیری دانلود و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. درست مانند Free Download Manager و iDM همچنین یک سیستم مدیریت فایل را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید تنظیم کنید هر فایل به چه فرمتی در چه مکانی ذخیره شود.

کد خبر 596862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.