ذخیره بافت توله یوزپلنگ برای شبیه‌سازی

مسئول بخش دامپزشکی بانک بافت و سلول‌های دامی پژوهشگاه رویان گفت: درحال‌حاضر فناوری شبیه‌سازی یوزپلنگ به دلیل پیچیدگی روند تخمک‌گذاری و لقاح این موجودات وجود ندارد. برنامه ما این است که در آینده به این فناوری دست‌ یابیم و با شبیه‌سازی حیوانی را تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

افسردگی خندان چیست؟

افسردگی خندان یا walking depression نوعی افسردگی است که بدون اینکه جلوی کار و زندگی و روابط فرد را بگیرد و اختلال ایجاد کند بر خلق‌وخو، احساسات، افکار و نگرش فرد به زندگی اثر می‌گذارد. افسردگی خندان مانند دیگر انواع افسردگی، نوعی بیماری روحی و روانی جدی است که به درمان نیاز دارد، حتی اگر مانند دیگر انواع افسردگی از بیرون دیده نشود. افسردگی یک اختلال روحی بسیار شایع است. هرچند بسیاری از ما افسردگی را به صورت اندوه و کاهش توانایی در عملکردهای روزانه و از دست دادن علاقه‌مندی‌ها می‌شناسیم، اما درواقع افسردگی برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد.

اگر احساس افسردگی می‌کنید، اما هنوز می‌توانید زندگی نرمال شخصی و حرفه‌ای خود را داشته باشید، ممکن است به افسردگی خندان دچار باشید.

افسردگی خندان مانند دیگر انواع افسردگی، نوعی بیماری روحی و روانی جدی است که به درمان نیاز دارد، حتی اگر مانند دیگر انواع افسردگی از بیرون دیده نشود.

ذخیره بافت توله یوزپلنگ برای شبیه‌سازی

مسئول بخش دامپزشکی بانک بافت و سلول‌های دامی پژوهشگاه رویان گفت: حدود پنج سال پیش تفاهمنامه‌ای با محیط زیست امضا کردیم که اگر حیوانی دچار آسیب یا ضایعه شد، پوست، بیضه یا تخمدان آن حیوان را برای ما ارسال کنند تا در آینده بتوانیم از ژنوم و سلول‌های آن برای شبیه‌سازی استفاده کنیم، اما درحال‌حاضر فناوری شبیه‌سازی یوزپلنگ به دلیل پیچیدگی روند تخمک‌گذاری و لقاح این موجودات وجود ندارد. برنامه ما این است که در آینده به این فناوری دست‌یابیم و با شبیه‌سازی حیوانی را تولید کنیم.

گلی که منجر به آرامش اعصاب می‌شود

یک دکترای طبیعی با اشاره به خواص بی شمار گل گاوزبان گفت: تأثیرات این گیاه بر آرامش اعصاب و بهبود عملکرد سیستم عصبی ثابت شده است. این گل غنی از ویتامین‌های گروه B، آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بدن، فلاونوئید، ویتامین C، آنتوسیانین، کولین، اسید گاما لینولنیک، آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که وجود آن‌ها برای بهبود شرایط جسمی و روحی افراد ضروری است و کمبود آنها می‌تواند بدن را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کند.

علائم ابتلا به ویروس «لانگیا»

محققان در حال نظارت بر ویروس تازه شناسایی شده در چین هستند که به نظر می‌رسد از حیوانات به انسان منتقل می‌شود. درحالی‌که اکنون بیش از ۳۶ مورد ابتلا به این ویروس بعد از شناسایی آن در اواخر سال ۲۰۱۸ در چین ثبت شده؛ این ویروس تنها در این هفته به‌طور رسمی شناسایی شد.

استفاده از جایگزین نمک می‌تواند خطرات قلبی را کاهش دهد

یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که جایگزین کردن نمک با کلرید پتاسیم، فشار خون و در نتیجه خطر حمله قلبی، سکته و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. «بروس نیل»، محقق ارشد و مدیر اجرایی مؤسسه جرج استرالیا توضیح داد: «بیشتر مردم در کشورهای توسعه‌یافته نمک خود را از غذاهای آماده و فرآوری شده دریافت می‌کنند.»

طب سوزنی خطر بروز دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ این روش هزاران سال است که برای درمان تعدادی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری طب سوزنی بر خطر بروز دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند؛ آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از ۱۲ مطالعه قبلی که اثرات طب سوزنی را در بیش از سه هزار فرد مبتلا به پیش‌دیابت پوشش می‌داد، تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است خطر ابتلا به پیش‌دیابت را کاهش دهد، وضعیتی که در نهایت می‌تواند باعث بروز دیابت نوع دوم شود. همچنین درمان طب سوزنی ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به پیش‌دیابت کمک کند. این روش درمانی می‌تواند به صورت قابل‌توجهی نشانگرهای کلیدی پیش‌دیابت را بهبود ببخشد و بروز این وضعیت را کاهش دهد.

کد خبر 596000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.