موافقت با ۲۵ پرونده مؤسسه فرهنگی و هنری در استان اصفهان

سرپرست معاونت فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از موافقت با ۲۵ پرونده مؤسسه فرهنگی و هنری در پنج‌ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ازآنجاکه سرمایه فرهنگی یکی از شاخص‌های اصلی در روابط اجتماعی هر جامعه به‌حساب می‌آید، پس‌نهادهای متولی حوزه فرهنگ به‌ویژه ادارات کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان‌ها باید در افزایش سرمایه فرهنگی استان و جامعه موفق عمل کنند، بر همین اساس مؤسسات فرهنگی و هنری فعال می‌توانند در این راستا کمک شایانی به دولت بکنند.

درست است که سرمایه فرهنگی ناشی از سه منشأ خانوادگی، آموزش رسمی و ارتقا سطح دانش نسبت به فرهنگ و همچنین فرهنگ شغلی هر فرد است، اما می‌توان با گسترش آموزش‌های لازم و مهارت‌آموزی در کسب سرمایه‌های فرهنگی و موفقیت افراد جامعه قدم برداریم. یکی از نهادهای مربوطه که می‌توانند در این امر به کمک بیایند همین مؤسسات فرهنگی و هنری هستند، مؤسسات می‌توانند خلاءهای پیشروی سرمایه‌های فرهنگی در استان‌ها را به حداقل برسانند.

بررسی ۴۲ پرونده مؤسسه فرهنگی از ابتدای سال تاکنون

همچنین اگر مؤسسات فرهنگی به ارزش‌های محلی استان توجه ویژه داشته باشند و در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود این مهم را در نظر بگیرند بدون شک این سرمایه فرهنگی جامعه ما که برگرفته از ارزش‌های محلی آن‌ها است تا حدود زیادی حفظ خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی، سرپرست معاونت فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: کل فرآیند صدور مجوز مؤسسات فرهنگی هنری از طریق سامانه www.maraakez.ir انجام می‌شود.

فعالیت ۳۱۰ مؤسسه فعال فرهنگی، هنری و سینمایی در استان اصفهان

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه‌های فرهنگی و هنری در استان اصفهان، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون و باهدف حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری چهار جلسه و درمجموع ۴۲ پرونده موردبررسی قرارگرفته‌اند که از این تعداد ۲۵ پرونده مؤسسات فرهنگی هنری چندمنظوره، تک منظوره و ورود عضو جدید، مورد تأیید اعضا واقع‌شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه ۳۱۰ مؤسسه فعال در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی در استان اصفهان فعالیت دارند، گفت: این جلسات با حضور معاون امور فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل، رئیس اداره امور فرهنگی و همچنین کارشناسان فرهنگی در اداره کل فرهنگ استان برگزار می‌شود.

کد خبر 595923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.