مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تشکیل کارگروه سیلاب در شهرداری اصفهان»، «ارائه دستاوردهای نوین مدیریت پسماند شهرداری اصفهان»، «احداث پروژه‌های توسعه‌محور در شهرک شهید کشوری اصفهان»، «گره‌گشایی شهرداری از گره‌های کور شهر»، «آخرین وضعیت پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر»، «حذف رانت از مدیریت شهری اصفهان»، «هدف ما، ارتقای حس تعلق شهروندان به شهر»، «توسعه و تجهیز خط دو متروی اصفهان با تزریق مالی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد»، «کمک شورای شهر اصفهان به جهاد خانه‌سازی» و «پروانه الکترونیکی گامی به سوی شفاف‌سازی» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

تشکیل کارگروه سیلاب در شهرداری اصفهان

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با هشدار سیلاب در روزهای پایانی هفته از سوی فرمانداری و تاکید ستاد مدیریت بحران، از هفته گذشته کارگروه سیلاب از سوی ستاد داخلی شهرداری تشکیل شده است.

وی افزود: تمام نقاط آب‌گرفتگی که در بارش‌های گذشته دچار خسران و حادثه می‌شد، شناسایی شده است و این نقاط را در قالب یک نقشه جانمایی برای معاونت عمرانی شهرداری و مناطق برای اصلاح هندسی ارسال شده است که بخشی انجام و بخشی دیگر در مرحله پاکسازی است.

ارائه دستاوردهای نوین مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

فرشاد مستأجران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در یازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری (خدمات شهری) که از چهارم تا هفتم مردادماه برگزار شده است، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با هدف ارائه آخرین دستاوردها، همچنین پل ارتباطی بین مدیریت پسماند شهرداری با تولیدکنندگان محصولات و ارائه‌دهندگان خدمات حضور دارد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه، حوزه مدیریت پسماند در دو بخش مجزا حضور دارد، ادامه داد: یک بخش مربوط به غرفه سازمان مدیریت پسماند و بخش دیگر شرکت‌های ارائه دهنده محصولات و خدمات است.

احداث پروژه‌های توسعه‌محور در شهرک شهید کشوری اصفهان

حسین پناهی، مدیر پروژه شهید کشوری گفت: شهرک شهید کشوری از دهه ۷۰ شمسی به شهر اصفهان الحاق و مقرر شد که بنیاد تعاون ارتش در اصفهان این شهرک را آماده کند و جهت تکمیل به شهرداری تحویل دهد که این امر از سوی ارتش محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال شهرداری اصفهان نسبت به طراحی و اجرای چند پروژه جهت رفاه حال شهروندان و ساکنان این شهرک اقدام کرد، منطقه شش شهرداری اصفهان جهت رفاه حال شهروندان این شهرک، سه پروژه نیمه‌تمام را در این شهرک به اتمام می‌رساند که شامل فرهنگسرای چندمنظوره، احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری و فروشگاه کوثر است.

گره‌گشایی شهرداری از گره‌های کور شهر / رفع مشکل ۵۰ ساله زمین‌های علی‌آباد کلنگان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: زمین‌های فاز یک علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۰ هکتار، در محدوده منطقه ۱۲ شهرداری (محدوده شمال شهرک نگین و انتهای خیابان رباط سوم) واقع شده است که در سال ۱۳۴۹ توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تفکیک و به نظامیان واگذار شده بود، سال ۱۳۵۰ اسناد مالکیت این پلاک‌ها صادر و تحویل مالکان شد که به دلایل مختلف از جمله قرارگیری این زمین‌ها خارج از محدوده، مشکلات فراوانی برای مالکان به‌وجود آمد و به یک گره کور در شهر تبدیل شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های این معاونت، مشکل ۵۰ ساله و گره کور زمین‌های علی‌آباد کلنگان باز شد، گفت: مالکان این زمین‌ها می‌توانند پیگیر وضعیت پلاک‌های خود باشند

آخرین وضعیت پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به آخرین پیشرفت‌های عمرانی پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان، اظهار کرد: عملیات اجرایی این حلقه به طول ۷۸ کیلومتر از سال‌های گذشته آغاز شد که در بعضی از نقاط مسیر آن همچون کیلومتر صفر (محل تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی) عملیات عمرانی به پیشرفت صددرصدی رسیده است و ادامه آن به سمت محله خاتون‌آباد و اتوبان فرودگاه تا کیلومتر هشتم در مرحله عملیات اجرایی است.

وی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی کیلومتر چهارم تا کیلومتر هشتم رینگ چهارم ترافیک شهر، ادامه داد: در مسیر این پروژه، تقاطع غیرهمسطح آفتاب پیشرفت فیزیکی صددرصدی داشته است و عملیات اجرایی حد فاصل کیلومتر ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ در حال اجرا است که در این بخش از مسیر با مشکل آزادسازی مسیر روبه‌رو هستیم. در صورت تسریع در انجام آزادسازی‌ها، مسیر این پروژه از کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

رانت از مدیریت شهری اصفهان حذف شده است؟

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از انتظارات مردم از مدیران این است که اقدامات ادارات و سازمان‌ها قابل رصد و به دور از ابهام باشد، لذا با توجه به این حساسیت، طرح شفافیت در دستور کار قرار گرفت تا درآمدها و هزینه‌های شهر برای مردم شفاف شود.

وی تاکید کرد: امروز به جرئت می‌توانیم بگوییم دست‌اندرکاران شهر، سفره هر نوع توافق و رقمی که شفاف نباشد، را برچیده‌اند و آنچه در شهرداری دریافت می‌شود، همان چیزی است که به تصویب شورای اسلامی شهر و مراجع ذی‌ربط رسیده است.

هدف ما، ارتقای حس تعلق شهروندان به شهر است

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اشاره به روند تحقق شعار «اصفهان من شهر زندگی» در طول یک سال فعالیت شورای ششم شهر اصفهان، اظهار کرد: اگر شهروندان حس تعلق به شهر و مدیریت شهری داشته باشند و خود را از یک خانواده بدانند، مدیریت شهری نیز در انجام عملکردها موفق می‌شود؛ رسانه‌ها می‌توانند این حس تعلق را برای شهروندان ایجاد کنند و خدمات را به شکل آنلاین به آنها ارائه دهند.

وی تصریح کرد: شعار «اصفهان من شهر زندگی» یکی از شعارهای مطرح در این دوره فعالیت مدیریت شهری است و تمام اعضای شورای ششم شهر تلاش می‌کنند خدمات به‌روزتر و جدیدتری را برای شهروندان فراهم کنند تا حس تعلق آنها به شهر اصفهان بیشتر شود.

توسعه و تجهیز خط دو متروی اصفهان با تزریق مالی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه پیشنهاد ۲۵ درصد تخفیف عوارض ساختمانی برای مالکان ساختمان‌هایی که می‌خواهند پروانه دریافت کنند، تصویب شد و در طبقات اول، دوم و سوم این رقم اعمال و این روند تا مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی در مورد تصویب قرارداد برای خط دوم متروی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: بعد از مصوبه شورای اسلامی شهر جهت اجازه به شهرداری برای انجام قراردادی با شرکت (مپنا)، تأیید و تصویب این قرارداد در شورای اقتصاد نیز لازم بود، در حال حاضر این لایحه در شورای اقتصاد تأیید و تصویب شده است و بر این اساس ۶۸۰ میلیون یورو بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان تزریق مالی به خط دو متروی اصفهان انجام می‌شود تا تجهیز و توسعه خط دوم مترو تسهیل شود.

شورای شهر اصفهان به جهاد خانه‌سازی کمک می‌کند

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح شهرداری تهران برای ایجاد قرارگاه جهادی مسکن، تاکید کرد: مانند این قرارگاه را با رویکرد دیگری در سطح شهرداری اصفهان داریم، امروز یکی از نیازهای مردم و آرزوی جوان‌ها مسکن است، اما چرا دست یافتن به مسکن باید آرزویی ۷۰ ساله باشد؟، بنابراین باید به سمتی برویم که عرضه مسکن افزایش یابد، اگر کمبودها رفع شود بسیاری از هزینه‌های مسکن را از سبد خانوار حذف خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید جدی‌تر به این معضل عمومی کشور وارد شوند و شورای اسلامی شهر نیز در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با ورود به بافت فرسوده و تسهیلاتی که ارائه می‌کند، به جهاد خانه‌سازی کمک خواهد کرد.

پروانه الکترونیکی گامی به سوی شفاف‌سازی

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن پروانه‌های ساخت‌وساز در اصفهان، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌ها و خروجی‌های شهرسازی الکترونیک در حوزه ساخت و سازهای شهری صدور پروانه الکترونیک است. مطابق بازه زمانی مقرر شده سیستم سرای هشت به سرای ۱۰ تبدیل شد و ارتقا یافت، در نتیجه موضوع شهروند سپاری مطرح شد که هر شهروندی در خانه بتواند تمام درخواست‌ها و پیگیری‌های خود را از طریق روند الکترونیکی انجام دهد.

وی تصریح کرد: یکی از گزینه‌های بسیار مهمی که می‌تواند در ایجاد شفاف‌سازی کمک کند، بحث الکترونیکی شدن فرایندها است که پروانه الکترونیکی نیز جزو دستاوردهای این دوره مدیریت شهری خواهد بود.

کد خبر 591456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.