واکسیناسیون کودکان در فصل مدارس بحران‌ساز می‌شود

واکسیناسیون افرادی که بیماری زمینه دارند، جزو اولویت‌ها است و به دلیل اینکه واکسیوناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال کامل نشده است فصل شروع مدارس می‌تواند بحران‌ساز باشد.

عصرانه خبری ۱۲ مردادماه؛

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

شیوع بالای دیابت در استان بوشهر

بیماری دیابت به عنوان یک تهدید بزرگ برای سلامتی افراد محسوب می‌شود که باید ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، شرایطی مناسب برای درمان این بیماری فراهم شود. خیلی‌ها دیابت را به عنوان بیماری قند خون می‌شناسند؛ بیماری خاموشی که علائم آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و خیلی از افراد با وجود ابتلای به این بیماری از آن بی‌خبر هستند.

بر اساس آماری که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است، حدود ۴۲۲ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند و سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بیماری دیابت در استان بوشهر دارای شیوع بالایی است و می‌طلبد که اهالی این استان مراقبت بهتر و بیشتری از خود در مقابل این بیماری داشته باشند. رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس در این رابطه می‌گوید: با توجه به مشکلاتی که دیابت برای افراد ایجاد می‌کند باید پیشگیری از این بیماری به صورت ویژه در دستور کار باشد.

وی می‌افزاید: یکی از نیازهای امروز کشور طب سالمندی و موضوع دیابت است. در این راستا اقدامات خوبی در استان بوشهر آغاز شده است.

واکسیناسیون کودکان در فصل مدارس بحران‌ساز می‌شود

مدیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تنها دو راه مقابله با بیماری وجود دارد که اولی واکسیناسیون عمومی و مورد دوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا بارها تاکید شده است و از مردم خواهش می‌کنیم این موضوع را جدی بگیرند. در سه هفته اخیر میزان مراجعه برای تزریق واکسن زیاد شده اما این کافی نیست و ما باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: ابتدا واکسیناسیون افرادی که بیماری زمینه دارند، جزو اولویت‌ها است و به دلیل اینکه واکسیوناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال کامل نشده است فصل شروع مدارس می‌تواند بحران‌ساز باشد.

سندرم فریبکار چیست؟

اگر تا کنون احساس کرده‌اید فردی فریبکار در کارتان هستید، باید بدانید که در این زمینه تنها نیستید. بر اساس یک پژوهش مروری که بر روی ۶۲ تحقیق صورت گرفته در زمینه سندرم ایمپاستر (یا همان سندرم فریبکار) به انجام رسیده، مشخص شده است از ۹ درصد تا ۸۲ درصد از افراد در برخی موارد چنین افکاری را داشته‌اند.

در خصوص این پدیده باید گفت تحقیقات اولیه‌ای که این پدیده را شناسایی می‌کرد، بر روی زنان موفق متمرکز شده بود؛ اما بعداً مشخص شد سندرم فریبکار یا همان ایمپاستر می‌تواند هرکسی را در هر حرفه‌ای از دانشجوی فارغ التحصیل شده گرفته تا مدیران ارشد تحت تأثیر خود قرار دهد.

یافتن درمانی برای ریشه کن کردن ایدز داستانی علمی تخیلی است

محققان می‌گویند از نظر تئوری، ریشه کن کردن بیماری ایدز امکان پذیر است، اما در حال حاضر این اتفاق داستان علمی تخیلی محسوب می‌شود.

آیا به زودی با طاسی خداحافظی خواهیم کرد؟

محققان ماده‌ای شیمیایی را کشف کرده‌اند که می‌تواند تولید و مرگ فولیکول‌های مو را کنترل کند.

منشأ کووید ۱۹ کجاست؟

دو مطالعه جدید نشان می‌دهد که کووید ۱۹ به احتمال زیاد با انتقال از حیوانات فروخته شده در بازار غذاهای دریایی هیونان در ووهان چین به انسان آغاز شده است. مشخص نیست که ویروس از چه نوع حیوانی به انسان منتقل شده است، اما طبق یک مطالعه، به نظر می‌رسد اولین انتقال از حیوان به انسان در حدود ۱۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آبان ۱۳۹۸) اتفاق افتاده است.

به گفته محققان، بازار ووهان دارای طیف گسترده‌ای از حیوانات وحشی زنده شامل گورکن، پرندگان، مارها و گونه‌های دیگری که برای غذا فروخته می‌شد، بوده است. مطالعات نشان داد دو سویه کروناویروس، ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، تا پاییز سال ۲۰۱۹ در بازار وجود داشت.

جوئل ورتهایم، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: "آنچه ارائه کردیم جامع‌ترین توضیح برای تنوع ژنومی کروناویروس در ابتدای پاندمی است. واقعاً هیچ توضیح خوب دیگری برای هر دوی این گونه‌ها در بازار وجود ندارد به جز پرش‌های متعدد به درون انسان".

کد خبر 593560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.