برگزاری دوره «سواد مالی در خانواده» در بانوسرای آفتاب

دوره آموزشی سواد مالی در خانواده ویژه مادران، از سوی دفتر تخصصی بانوان آفتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، مریم آقایی اظهار کرد: دوره آموزشی سواد مالی در خانواده با هدف مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی مادران در موضوعات مالی و مدیریت مالی در خانواده با حضور استادان برجسته دانشگاه مهتاب رضاپور، مرضیه مدنی‌فر و اعظم احمدی برگزار می‌شود.

مسئول بانوسرای آفتاب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مادران در این دوره نکات و مهارت‌هایی را می‌آموزند که به آنها در مدیریت مالی خود و خانواده کمک می‌کند. این دوره شامل سه بخش است؛ بخش اول لذت زن بودن است که به حوزه خودشناسی، اهمیت زن بودن، نقش و جایگاه زن در خانواده می‌پردازد. بخش دوم، جعبه کمک‌های اولیه حقوقی بانوان نام دارد و آنچه یک زن باید از نظر فقهی درباره حقوق خود بداند را به بانوان آموزش می‌دهد. رویکرد این بخش، افزایش آگاهی‌های فقهی زنان در راستای استحکام بنیان خانواده است و نه ایجاد ناسازگاری.

وی افزود: در بخش سوم دوره، مدیریت مالی برای زنان شاغل یا خانه‌دار آموزش داده می‌شود. چرا که به‌خصوص در مورد زنان شاغل، درآمد مستقل داشتن ممکن است تعارضاتی را در منزل و خانواده به وجود بیاورد که هدف این دوره، کاهش این تعارضات برای زندگی بهتر خانوادگی است. در این بخش همچنین مباحث مالیاتی مثل قانون چک به بانوان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره از دهم مردادماه آغاز خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۴۳۶۸۱۱۲-۰۳۱ تماس بگیرند.

کد خبر 592542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.