اهدای ۸۰۰ جلد کتاب از مرکز مبادله کتاب شهروند

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از اهدای ۸۰۰ جلد کتاب از مرکز مبادله کتاب شهروند به چهار نهاد خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرضیه اربابان اظهار کرد: در این طرح ۲۰۰ جلد کتاب تخصصی روانشناسی از بخش مبادله کتابخانه عمومی میرداماد و تخصصی حقوق شهروند به خانه روانشناسان اصفهان، ۱۵۰ جلد کتاب روانشناسی و تربیتی از بخش مبادله کتابخانه میرداماد و تخصصی حقوق شهروند به بانوسرای آفتاب، ۳۰۰ جلد کتاب از بخش مبادله کتابخانه عمومی میرداماد و تخصصی حقوق شهروند به پایگاه هشتم شکاری اصفهان و ۱۵۰ جلد کتاب به مرکز بهینه سازی ارتش اصفهان اهدا شد.

وی افزود: مرکز مبادله کتاب شهروند اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اولین بار در کتابخانه مرکزی افتتاح شد و پس از مدتی به کتابخانه میرداماد (کتابخانه تخصصی حقوق شهروند) واقع در خیابان نیکبخت، بعد از دادگستری انتقال پیدا کرد و هم اکنون این مرکز روزهای زوج از ساعت ۱۴ تا ۱۹ عصر آماده پذیرش شهروندان است.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز با مراجعه به این مرکز می‌توانند کتاب‌هایی که در منزل دارند و دیگر نیاز به مطالعه آن ندارند را به مرکز مبادله کتاب تحویل داده و به جای آن کتاب‌هایی را دریافت کرده و به منزل ببرند. در مرحله بعد می‌توانند مجدد همین کتاب‌های جدید دریافتی را نیز با کتاب‌های دیگر مبادله کنند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مبادله کتاب با شهروندان فقط در مرکز کتابخانه میرداماد (کتابخانه تخصصی حقوق شهروند) انجام می‌شود اما به‌زودی این امکان در کتابخانه تخصصی نوجوان در خانه نوجوان نیز فراهم خواهد شد.

اربابان همچنین گفت: اگر شهروندی از نظر سن یا وضعیت جسمی امکان مراجعه حضوری نداشته باشد، می‌تواند از طریق تماس تلفنی با شماره ۳۶۶۲۱۱۰۰ اطلاع دهد، همکاران ما کتاب‌ها را از منزل این شهروند تحویل گرفته و کتاب‌های جدید را درب منزل به او تحویل می‌دهند.

وی گفت: در مرکز مبادله، کتاب‌های اهدایی شهروندان از نظر سطح کیفی توسط کارشناسان کتاب ارزیابی و تلاش می‌شود کتاب‌های جایگزین، هم تراز کتاب‌های اهدایی آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه اخیر حدود ۴۰۰ نفر به صورت حضوری به مرکز مبادله کتاب مراجعه کرده و هرکدام بین دو تا سه کتاب را مبادله کرده اند که در مجموع بیش از هزار جلد کتاب را شامل می‌شود.

کد خبر 592408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.