درمان پیرچشمی با مکمل دارویی

محققان یک شرکت فناور با استفاده از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری سلامت مکمل دارویی برای درمان بیماری‌های چشمی تولید کردند. لوتئین ۲۰ میلی‌گرم محصول این شرکت فناور است که برای درمان بیماری‌های پیرچشمی ازجمله آب مروارید کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

رفع دل‌پیچه در چند دقیقه

عوامل متعددی موجب می‌شود معده دچار مشکلاتی از جمله دل‌پیچه شود، اما برای کنترل آن نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها مصرف بیشتر مایعات است. در صورتی که عفونت گوارشی یا مسمومیت غذایی ایجاد شود، بهترین راه برای رفع دل‌پیچه نوشیدن مایعات بیشتر است. علاوه بر آن داروهایی مانند ملین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها در درمان دل‌پیچه کاربرد دارد. یکی دیگر از راهکارهای ساده در رفع دل‌پیچه استفاده از کمپرس گرم است که می‌توان با استفاده از یک کیسه آب گرم این عمل را انجام داد.

مصرف موز، برنج سفید، پوره سیب تازه، نان تست و ریشه زنجبیل نیز می‌تواند ناراحتی گوارشی را کنترل کند و موجب رفع دل‌پیچه شود. علاوه بر این موارد ماساژ نیز در صورتی که دل‌پیچه ناشی از وجود گاز و اسپاسم در دستگاه گوارشی باشد، بهترین راهکار برای رفع آن محسوب می‌شود.

نباید برای آبله میمون نگرانی ایجاد کنیم

آبله میمون عمدتاً به صورت بومی در آفریقای‌مرکزی بود. ازآنجاکه در کشورهای آفریقای مرکزی امکانات مراقبتی و درمانی ضعیف است نسبت مرگ‌ومیر آن هم بیشتر است.

یک اپیدمیولوژیست گفت: سازمان جهانی بهداشت برای آبله میمونی سطح هشدار را مطرح کرده، به ویژه برای کشورهایی که تعاملات زیادی با آفریقا دارند. ما هم باید هوشیار بوده و آمادگی داشته باشیم، اما نگرانی عمومی ایجاد نکنیم.

عامل بیماری‌زای آبله میمونی در ۱۹۵۸ شناخته شد که به این بیماری آبله جوندگان هم گفته می‌شود، اما ازآنجاکه نخستین‌بار در میمون گزارش شده، نام آن را آبله میمونی گذاشتند، اما در جوندگانی مانند خرگوش و خوکچه هندی مشاهده شده است.

عمدتاً این بیماری به صورت بومی در آفریقای مرکزی دیده شده بود. ازآنجاکه در کشورهای آفریقای‌مرکزی امکانات مراقبتی و درمانی ضعیف است، نسبتاً مرگ‌ومیر آن هم بیشتر است. در اوایل بهار امسال مواردی از آبله میمونی در خارج از آفریقا دیده شد و نخستین مورد آن هم مربوط به یک مسافر انگلیسی بود که از آفریقا به بریتانیا رفته بود و به بیماری مبتلا شده بود. با سردرد و تب و تاول‌های کوچک مراجعه کرد که بعد از چند روز مشخص شد که دچار آبله میمون شده است. در این فاصله هم عده‌ای مبتلا شده بودند و بیماری منتقل شده بود.

طول مدت بیماری در پیک هفتم کرونا

آمیتیس رمضانی، رئیس انجمن عفونی در رابطه با دوره بیماری برای مبتلایان کرونا در پیک هفتم گفت: شدت و مدت بیماری به میزان و نوع واکسنی است که فرد مبتلا تزریق کرده است.

وی افزود: افرادی که واکسن پاستوکوک را به عنوان دوز بوستر تزریق کرده‌اند دوره بیماری در آن‌ها بسیار کم و در حد پنج تا شش روز است، اما کسانی که سینوفارم تزریق کرده‌اند یک هفته تا ۱۰ روز ممکن است درگیر بیماری شوند.

درمان پیرچشمی با مکمل دارویی

محققان یک شرکت فناور با استفاده از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری سلامت مکمل دارویی برای درمان بیماری‌های چشمی تولید کردند. لوتئین ۲۰ میلی‌گرم محصول این شرکت فناور است که برای درمان بیماری‌های پیرچشمی از جمله آب مروارید کاربرد دارد.

لوتئین یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در طبیعت است که بدن انسان قادر به تولید آن نیست و باید از طریق رژیم غذایی به طور مداوم هر روز در بدن جایگزین شود. محل ذخیره لوتئین در شبکیه چشم است و از اعصاب بینایی موجود در ماکولا محافظت می‌کند.

ماکولا قسمتی از شبکیه است که مسئول دید مستقیم و واضح مثل خواندن و رانندگی است. لوتئین موجود در ماکولا با فیلتر کردن نور UV نمی‌گذارد به ماکولا آسیبی وارد شود، با افزایش سن سلول‌های ماکولا نیز همانند سایر سلول‌های بدن توانایی بازسازی خود را از دست می‌دهند و چنان‌چه در معرض آسیب قرار گیرند، امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت و در نهایت باعث کوری می‌شود.

آیا خراش و گاز توسط گربه می‌تواند خطرناک باشد؟

گربه‌های خانگی که به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود نیز می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را وارد خانه شما کنند. گازگرفتگی یا خراش توسط آنها ممکن است به این معنی باشد که میکروب‌ها به شما منتقل شده و باعث بیماری می‌شود.

بیماری خراش گربه توسط باکتری ایجاد می‌شود که گربه از کک می‌گیرد. گربه با خراش، گاز گرفتن یا لیسیدن زخمی که ممکن است داشته باشید، شما را آلوده می‌کند. انسان‌هایی که توسط گربه‌ها آلوده می‌شوند ممکن است، برآمدگی قرمز رنگی را در نزدیکی خراش مشاهده کنند و غدد لنفاوی آن‌ها نیز ممکن است حساس یا متورم شود.

انتقال ویروس کرونا توسط حشرات

در مقاله‌ای که به‌تازگی توسط دانشمندان «A&M AgriLife» تگزاس منتشر شده، دانشمندان انتقال ویروس کرونا را توسط حشرات بررسی کردند. اکنون پس از انجام تحقیقات کارشناسان و مقامات بهداشت عمومی اطلاعات زیادی درمورد شیوع ویروس کرونا دارند، اما نگرانی‌هایی درباره چگونگی انتقال آن از حیوان به انسان و یا سطوح و محل‌های آلوده مانند محل تجمع حیوانات وجود دارد. دانشمندان حشراتی که ممکن بود در خانه انسان یافت شود را نمونه‌برداری کردند آن‌ها ابتدا حشرات را با ۱۳۳ تله چسبناک حشره از خانه ۴۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا جمع‌آوری کردند.

جالب است بدانید ویروس عفونی و RNA ویروسی در مگس خانگی قابل ردیابی است، اما دانشمندان با بررسی حشرات در منازل افراد مبتلا به ویروس کرونا، هیچ ردی از این ویروس در آن‌ها پیدا نکردند؛ درواقع هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حشرات RNA ویروس کرونا را در محیط‌های خانگی به دست آورده باشند یا بتوانند به انسان منتقل کنند، پیدا نشد.

کد خبر 592172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.