فرهنگ؛ سرآغاز تحول در روابط عمومی سازمانی است

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی‌های ایران گفت: مدیریت یک سازمان باید حامی و پشتیبان روابط عمومی آن مجموعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی باقریان روز چهارشنبه _پنجم مردادماه_ در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره روابط عمومی‌های استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی در ارتباط برخط با این مراسم، اظهار کرد: مدیری که حامی روابط عمومی مجموعه خود باشد می‌تواند با نگرش تحولی به ارتقای درون سازمانی کمک کند. این موضوع در دیدگاه برون‌سازمانی نیز مؤثر است.

به گفته وی، آموزش روزآمد در این نگاه تحولی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که همه ابعاد تحول نیازمند فناوری و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته نیست. طبق آمارهای جهانی تنها هشت درصد شرکت‌های جهانی می‌توانند به نتایج دلخواه در موضوع فناوری تحول برسند.

رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی با بیان اینکه باید در روابط عمومی‌های دنیای حاضر ترکیب انسان و فناوری را با هم دید، تصریح کرد: این با هم دیدن و با هم پیش رفتن در نیل به موفقیت یک مجموعه شتاب‌دهنده و تأثیرگذار است.

باقریان خاطرنشان کرد: تحول در مدیریت روابط عمومی یک نهاد باید با فرهنگ آغاز شود. این فرهنگ است که مردم را با یک مجموعه همراه می‌کند و این اصل مهم در مبحث روابط عمومی همواره باید در ذهنیت مدیران سازمان‌ها شکل بگیرد و جا افتاده باشد.

وی ادامه داد: چندی قبل آماری به دستم رسید که حکایت از آن داشت که ۸۱ درصد مدیران نمی‌توانند بدون توجه به مردم و افکار عمومی کار کنند. این موضوع یک پیوست مهم نیز دارد که اگر محتوا که مردم در شکل دادن و تولید آن نقش دارند، پادشاه است، داده‌ها در این بین نقش امپراطور را دارند.

رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی اضافه کرد: امروزه اساس هوش مصنوعی بر داده استوار است. با تحلیل داده‌ها و کلان داده‌هایی که هوش مصنوعی گردآوری می‌کند می‌توان علایق و سلیقه مخاطب یا مشتری را شناسایی و با پیام‌های شخصی‌سازی شده تولید محتوا کرد.

باقریان افزود: امروز در فراجهان (متاورس) با گونه‌های متعددی از ارتباطات روبه‌رو هستیم که ارتباطات داده‌ای یکی از آنها است.

به گفته این فعال روابط عمومی ایران، اینترنت معدن داده است و در متاورس این معدن وسعت و تعدد بالایی دارد و بسیار بیشتر می‌شود در این بستر به سودآوری رسید.

وی در بخش دیگر سخنان خود صداقت، شفافیت، پاسخگویی و اخلاق را از جمله مهمترین ویژگی‌های یک مدیر روابط عمومی برشمرد و گفت: اخلاق، محور و اولویت فعالیت یک مسئول در این بخش کارکردی است. مسئولان این حوزه همواره باید مراقب شأن و جایگاه خود باشند.

باقریان یادآور شد: نقش مدیر سازمان در حفظ شأن و جایگاه روابط عمومی تعیین‌کننده است و می‌تواند در بالا بردن آن با دیدگاه خلاقانه و تحولی کمک کند.

اختتامیه هفدهمین جشنواره روابط عمومی‌های استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی با حضور کارشناسان و مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی برگزار شد.

کد خبر 591393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.