تدوین آیین‌نامه خواهرخواندگی شهرهای ایران در مراحل پایانی

رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری کمیته روابط عمومی مجمع کلان‌شهرهای ایران گفت: آئین‌نامه خواهرخواندگی شهرهای ایران در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.

حامد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه موضوع خواهرخوانده‌ها یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه امور بین‌الملل شهرداری‌ها است، اظهار کرد: پیمان خواهرخواندگی یکی از پیمان‌های بین‌المللی است که امروزه به عنوان پروتکل رسمی برای افزایش تعامل و ارتباط شهرهای مختلف در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پیمان خواهرخواندگی با اهداف و موضوعات مختلف شکل می‌گیرد و می‌توان از آن به عنوان یکی از جلوه‌های بارز دیپلماسی شهری یاد کرد که همه ساله بر تعداد آن در میان شهرهای جهان افزوده می‌شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: در کشور ما شهرهای مختلفی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با بعضی شهرهای دیگر کشورها کرده‌اند که عمدتاً این خواهرخواندگی‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی انجام شده است.

وی افزود: با وجود اهداف بسیار خوبی که برای خواهرخواندگی در نظر گرفته شده است، تاکنون این پیمان‌ها نتوانسته‌اند به این اهداف به خوبی دست پیدا کنند.

سلطانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ظرفیت، استان یزد در آخرین نشست کمیته روابط‌عمومی مجمع کلان‌شهرهای ایران مسئول تدوین آئین‌نامه خواهرخواندگی شهرهای ایران شد و روند تدوین این آئین‌نامه از اواخر سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: اکنون مراحل تدوین این آئین‌نامه در حال انجام است و با توجه به بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته، تدوین آن به مراحل پایانی رسیده است.

رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری کمیته روابط عمومی مجمع کلان‌شهرهای ایران خاطرنشان کرد: پس از پایان تدوین، این آئین‌نامه به کمیته ارتباطات مجمع کلان‌شهرها ارسال می‌شود تا پس از مراحل خود، توسط شهردار تهران و رئیس مجمع کلان‌شهرهای کشور به تمام کلان‌شهرها ارجاع شود.

کد خبر 591141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.