گیاهانی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

مصرف گیاهانی مانند ریحان، زردچوبه، تریفالا، زنجبیل و شیرین‌بیان به تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که سیستم ایمنی به خوبی عمل می‌کند، می‌تواند خطر بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه، حصبه، مالاریا، اسهال و تب دانگ را کاهش دهد. اما هنگامی که سیستم ایمنی ضعیف شود، بدن فرد در معرض ابتلاء به بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرد، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم می‌تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کند. در ادامه به معرفی و بررسی گیاهانی می‌پردازیم که به تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند:

ریحان

ریحان حاوی آنتی‌اکسیدان، خواص ضد پیری و ضدالتهابی است، نوشیدن یک فنجان چای ریحان می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند تا بتواند به بهترین نحو با عفونت‌ها مقابله کند.

زردچوبه

زردچوبه برای تهیه بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زمانی که این ماده به یک لیوان شیر داغ اضافه شود، عملکرد سیستم ایمنی بدن به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این، زردچوبه به بهبود سریع‌تر زخم‌ها نیز کمک می‌کند، با بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله می‌کند و استفاده از آن باعث بهبود پوست خشک می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زردچوبه سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، در نتیجه به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

تریفالا

تریفالا گیاهی شگفت‌انگیز برای درمان سرماخوردگی، سرفه، اسهال، آسم، تب، سردرد، سوءهاضمه و گلودرد است. این گیاه به هضم غذا کمک می‌کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. تریفالا عملکرد روده را بهبود می‌بخشد، یبوست را درمان می‌کند و خون را تصفیه می‌کند.

زنجبیل

گلودرد، سرماخوردگی، سرفه و آنفلوآنزا را می‌توان به راحتی با زنجبیل درمان کرد. این گیاه دارای خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

شیرین‌بیان

شیرین‌بیان گیاهی با خواص ضدالتهابی و ضدویروسی است که مشکلات تنفسی مانند آسم و سرفه‌های شدید را درمان می‌کند. این گیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، بنابراین مصرف آن خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

کد خبر 590899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.